Ładowacz czołowy 3 sekcyjny Yanmar FX335D
: 17 sty 2016, 12:51
Zbieram się za budowę ładowacza krok po kroku ,jako że w zimie jest zerowe zainteresowanie kupnem ciągników przez kupujących chce podnieść wartość mojego modelu na wiosnę wzbogaconą o ładowacz .
Zamieszczę kilka fotek tego jak firma Yanmar wyposażyła ten model w otwory w kadłubie ,jakich dała wzmocnień udogodnień w hydraulice itp
Zacznę od miejsca gdzie producent dał nam możliwość osadzić ładowacz.Mamy do dyspozycji aż 12 otworów M14 (głębokość około 30mm) i wiele użebrowań biegnących od każdego tworu .
Strona prawa :
Niestety ta strona jest dość problematyczną gdyż pręt zaznaczony na żółto od asystenta skrętu (używam sporadycznie ale szkoda by było go wyrzucić ) biegnie na drodze do eleganckiego przykręcenia grubej blachy na podporę ramy głównej .Trzeba będzie zastosować dość grube tulejki które odsuną od kadłuba blachę na wzmocnienie .Od razu piszę że chce wykorzystać wszystkie 4 otworu na prawej strony .
Strona lewa jest dość przyjazna dla budowniczego
Również 4 otwory i najważniejsza rzecz obie rurki od hydrauliki schowane są i nie wystają do czoła odlewu
Liczne strzałki żółte to żebra ,jeszcze w żadnym traktorku nie widziałem takiego nacisku na to by otwory były tak powypierane .
Spód dość kiepsko porobiłem zdjęcia ale widać potężne użebrowania (4xM14 oczywiście)
Wał od przedniego napędu głęboko schowany tak aby można było bez przeszkód przykręcić ramę do czoła kadłuba .
Główny element ramy dla ładowacza chce zbudować na ceowniku 160, zależy mi aby nie utracić dużego prześwitu ciągnika .
Taki ceownik ma szerokość 160mm ścianka boczna 10,5mm co daje w środku 139 mm wolnego miejsca. Rozstawu śrub 99,5mm + łby śrub M14 powinno się zmieścić tak aby śruba weszła w środek ceownika z podkładkami .Ceownik ma jeszcze jedną dobrą zaletę niską wysokość bo tylko 65mm utracę z prześwitu no i oczywiście jest wytrzymalszy od profili
Zamieszczę kilka fotek tego jak firma Yanmar wyposażyła ten model w otwory w kadłubie ,jakich dała wzmocnień udogodnień w hydraulice itp
Zacznę od miejsca gdzie producent dał nam możliwość osadzić ładowacz.Mamy do dyspozycji aż 12 otworów M14 (głębokość około 30mm) i wiele użebrowań biegnących od każdego tworu .
Strona prawa :
Niestety ta strona jest dość problematyczną gdyż pręt zaznaczony na żółto od asystenta skrętu (używam sporadycznie ale szkoda by było go wyrzucić ) biegnie na drodze do eleganckiego przykręcenia grubej blachy na podporę ramy głównej .Trzeba będzie zastosować dość grube tulejki które odsuną od kadłuba blachę na wzmocnienie .Od razu piszę że chce wykorzystać wszystkie 4 otworu na prawej strony .
Strona lewa jest dość przyjazna dla budowniczego
Również 4 otwory i najważniejsza rzecz obie rurki od hydrauliki schowane są i nie wystają do czoła odlewu
Liczne strzałki żółte to żebra ,jeszcze w żadnym traktorku nie widziałem takiego nacisku na to by otwory były tak powypierane .
Spód dość kiepsko porobiłem zdjęcia ale widać potężne użebrowania (4xM14 oczywiście)
Wał od przedniego napędu głęboko schowany tak aby można było bez przeszkód przykręcić ramę do czoła kadłuba .
Główny element ramy dla ładowacza chce zbudować na ceowniku 160, zależy mi aby nie utracić dużego prześwitu ciągnika .
Taki ceownik ma szerokość 160mm ścianka boczna 10,5mm co daje w środku 139 mm wolnego miejsca. Rozstawu śrub 99,5mm + łby śrub M14 powinno się zmieścić tak aby śruba weszła w środek ceownika z podkładkami .Ceownik ma jeszcze jedną dobrą zaletę niską wysokość bo tylko 65mm utracę z prześwitu no i oczywiście jest wytrzymalszy od profili