Kosiarka na przód. Pomysły i sugestie.

Awatar użytkownika
Rav
Posty: 499
Rejestracja: 12 kwie 2014, 20:15
Lokalizacja: Mazowieckie okolice Ostrołęki

Kosiarka na przód. Pomysły i sugestie.

Post autor: Rav » 26 sie 2016, 20:43

Hej. Idzie sezon jesienno-zimowy - będzie czas coś zmontować.
Od dawna chcieliśmy z ojcem mieć kosiarkę z przodu. Planowany był wom na przód i przeniesienie pielęgnacyjnej do przodu, ale nie wiem czy nie mam lepszego pomysłu.
Chciał bym wykorzystać przystawkę z kosiarki dakr.
opcja nr 1

Obrazek
opcja nr 2

Obrazek

Mocowanie do traktorka myślę że łatwe do ogarnięcia. Obie te przystawki w oryginale zasila silnik około 6,5 konia. Myślałem o wykorzystaniu zestawu pompy hydraulicznej napędzanej z wom i silniku hydraulicznym na przedzie który miałby to uciągnąć. Oryginalna kosiarka dostaje obroty z silnika max 3060rpm do tego pewnie jakieś przełożenie. Jako że na hydraulice nie znam się kompletnie powiedzcie czy ma to szansę działać? Czy da radę tak dobrać parametry pompy i silnika żeby miało to szansę działać przy mocy traktorka 22KM? Pewnie po drodze doszły by jeszcze jakieś elementy typu chłodnica oleju hydraulicznego ale to już detal.
Zapraszam do dyskusji. Wszelkie rady mile widziane :)

Awatar użytkownika
RobFra
Posty: 528
Rejestracja: 31 maja 2014, 21:26
Lokalizacja: Białystok

Re: Kosiarka na przód. Pomysły i sugestie.

Post autor: RobFra » 07 wrz 2016, 21:21

Jak do tego wystarczy 6,5KM to dasz radę z WOM. Na WOM masz min. 18KM.
Jak masz pompę hydrauliczną na WOM, dokupisz parę metrów przewodów, chłodnice itp i łatwiej pociągniesz napęd niż mechanicznie.
Schody się zaczynają z doborem silnika. Musisz tak dobrać pojemność (mniejszą), aby uzyskać te ok. 3 tys obrotów - nie każdy kręci się tak szybko. TUZ przedni zrobisz podnoszony linką z tylnego TUZ - linka pod traktorkiem na krążkach (bloczkach).

Albo zrobić mocowanie i podnoszenie, a napęd ze spalinowego silnika. To jest najprostsze i najtańsze.