Strona 1 z 1

Wskaźnik paliwa - kalibracja

: 13 wrz 2015, 21:17
autor: Miecho
Jest jakiś sposób na sklibrowanie wskaźnika poziomu paliwa?

Jak zalewam bak pod korek to jest poza skalą (+/-20cm na patyku), ale jak mi pokazuje rezerwę, to mam na patyku jeszcze 7-8cm czyli 1/3 baku.

Zawsze mam w pobliżu pełen kanister 10L ON na wszelki wypadek.

Re: Wskaźnik paliwa - kalibracja

: 13 wrz 2015, 22:17
autor: piotrbpm
W baku masz pływak na drucie który jest połączony z takim potencjometrem drutowym ,może w Twoim modelu coś się wygięło.
Niestety będziesz musiał dobrac się jakoś do tego pływaka jest w baku koło wlewu paliwa.Kalibracje rozpoczął bym od spuszczenia paliwa i sprawdzeniu czy pływak przez otwór wlewowy jest na samym dole czy o coś nie zawadza .Wyciągał bym go i doginał tak drut aby na wskaźniku było zero nawet poza zerem .

Re: Wskaźnik paliwa - kalibracja

: 13 wrz 2015, 22:38
autor: k_sit
Piotr wyjaśnia metodę mechaniczną cechowania, ja bym sprawdził wskaźnik pod względem elektrycznomechanicznym ,tj. suwak i skala oporowa . Wiele rzeczy może powodować przekłamanie a szczególnie po linii styku końcówek. Druga sprawa to rodzaj wskaźnika bo może być skrót w uzwojeniu samego zegara . Są zegary jedno i dwucewkowe wzajemność sił elektromagnetycznych pokazuje wskazówka względem skali.

Re: Wskaźnik paliwa - kalibracja

: 15 wrz 2015, 21:02
autor: Miecho
Czyli musi zostać tak jak jest - czyli co jakiś czas patyk z podziałką do baku i sprawa jasna.
Wskaźnik i tak działa na postoju, w czasie jazdy buja się z paliwem i ma wychylenia o 1/2 skali w każdą stronę.
Jakieś cewki, siły elektojakieśtam to nie moja dziedzina :(

Re: Wskaźnik paliwa - kalibracja

: 17 wrz 2015, 20:43
autor: piotrbpm
Spr sobie połączenia między wskaźnikiem na tablicy rozdzielczej a czujnikiem w baku.Iskrzenie może powodować takie wahania wskazówki ,musisz sprawdzić koniecznie połączenia(wsuwki itp) .