Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: toku74 » 06 paź 2015, 22:05

Szam pisze:Dzięki za rady, tym bardziej, że praktyka za nimi stoi :D
O piaskarce domowego użytku myślałem już wcześniej, brakowało mi jej wielokrotnie do różnych pierduł.
Ok. traktor jakoś przewiozę do konkretnego zakładu, ale dalej intryguje mnie ta mała z all..... Ma ktoś doświadczenia?
Druga kwestia, to jaki środek na rdzę? Może wystarczy Novol albo Fertan, na to podkład i farba. Podobno wiążą rdzę i zatrzymują proces korozji.
W kwestii piaskowania to nie tyle piaskarka jest ważna /chociaż też/ co kompresor. A w zasadzie ilość powietrza do dyspozycji.

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2574
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: marekspectra » 06 paź 2015, 22:41

Kompresor musi mieć te 300l/m może mieć mniej ale wtedy dysza ponizej fi 3mm Kompresor pracuje bez przerwy. Piaskarka z linku - jak najbardziej jest ok. Oczywiscie te ich dysze nie nadaja sie do niczego, koszt dobrej/profrsjonalnej ok 100zł. Maska też na Heloween czy jak to sie tam pisze. Do zarobkowego uzytku sie nie nadaje wszystko za szybko sie zużywa. Ale do domu czy małego warsztatu - ok

Ważny jest dzien w którym piaskujesz - wilgotny i zimny - bedzie sie pasek zbrylał . Ja bym wziął sobie wolne w słoneczny ciepły dzien, ruszył od rana na pozyczonym z wypozyczalni lub kumpla wiekszym kompresorze i po południu byłoby po temacie :)
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: Szam » 06 paź 2015, 23:10

Ma być do domu :D . Wielokrotnie już poświęcałem godziny pracy, żeby pierdułkę przygotować do malowania. Stary model jestem i odpowiedzialne pracę wykonuję sam, wyłącznie. Chcę odpowiadać za porażkę, ale też i za sukces. Tak już mam. Malowanie zespołu napędowego uważam za b. odpowiedzialną robotę. Malowanie maski czy reszty blach łatwo poprawić, ale jak spier..... się cały zespół napędowy, to tylko zamykać oczy, żeby tego nie widzieć i nie płakać.

P.s. Przymiarka renowacji dotyczy nie tylko traktorka, ale też koparki i ładowacza.

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: piotrbpm » 07 paź 2015, 08:29

Też kiedyś próbowałem sobie poradzić z rdzą na traktorkach i średnio to wychodziło bez piaskarki (raz pamiętam zużyłem dwie szczotki druciane i deko przypaliłem wiertarkę chcąc wyczyścić felgi tylne ).Dlatego po wielu godzinach przemyśleń co i jak zbudowałem sobie kompresor napędzany ciągnikiem o wydajności 900l/min i piaskarkę z forum elektroda jak kolega Marek.Piaskowana rzecz jest chłonna jak gąbka na nową farbę ,chropowata część przyjmuję ją świetnie a całość pięknie się prezentuje po malowaniu do tego piasek trafia dosłownie wszędzie każdy zakamarek jest bombardowany piaskiem jak nie z pierwszej linii to rykoszetem :) .
Sęk w tym że jeśli się chce wypiaskować swój traktor to jest dylemat bo jak ?Przecież muszę napędzić swoim ciągnikiem kompresor który napędza piaskarkę i koło się zamyka .Obecnie rozebrałem ciągnik i maluje same blachy a goły traktorek napędza obok kompresor :)
Ogłoszenie wisi już jakiś czas(wielu dzwoni ale oczywiście za pół darmo i przyczepę 3,5t chcą piaskować kilka godzin....) ,niestety do napędu tej pompy trzeba silnik 7,5kw a ja takiego silnego przyłącza nie mam żeby to zrealizować elektrycznie .W zimie(jeśli się nie sprzeda bo szkoda mi troszkę mojej pracy ) pomyślę nad zakupem jakiegoś silnika i przerobieniem tego na spalinowy oddzielnym napędem .Więcej tutaj viewtopic.php?f=46&t=690
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Michał126
Posty: 90
Rejestracja: 15 sie 2016, 16:57

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: Michał126 » 03 lis 2016, 21:56

Na wypiaskowane elementy od razu epoxyd. On stanowi najlepszą bariere. Podklad akrylowy przepuszcza wilgoć i tlen. Akryl pod epoxydem może powodować korozję pełzającą pod "farbami". Kolejność : metal-epoxyd-akryl-szlif-lakier nawierzchniowy.

Podklad akrylowy słuzy do wyrównania powierzchni przed ostatnią powłoką.

Podkład epoxydowy również izoluje. Np: metal z dobrze przylegającymi starymi powłokami, miejscami przetartymi po klepaniu- epoxyd-akryl-szlif-lak.naw. Zapobiega to reagowaniu starych powłok o nieznanym skladzie z nowym lakierem.

Nigdy nie malujemy na nie zmatowioną powierzchnię. Przydatna jest tzw. włóknina matująca.

Pod i na szpachlę też dobrze jest dać epoxyd. Szpachla i pod. akrylowy silnie chłoną wilgoć.

I uwaga: do podkładu epoxydowego jest inny, specjalny rozcieńczalnik! Ważne także przy myciu pistoletu.
Dobry epoxyd to novol w proporcji 1:1.
Prop. 4:1 to lipa jeśli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne.

Na miejsca gdzie czai sie rdza, a piaskowanie nie dało rady też jest metoda.
W razie pytań służę pomocą.

Pozdrawiam
YM 1601

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2574
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: marekspectra » 03 lis 2016, 23:20

Michał z nieba mi spadłeś :) bedę miał sporo pytań dot malowania. Jak dotąd szło mi z dobrym skutkiem ale nie wszystko sie udało. Jak bede przy etapie malowania - się odezwe.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Michał126
Posty: 90
Rejestracja: 15 sie 2016, 16:57

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: Michał126 » 04 lis 2016, 07:12

Lakierowanie to mój chleb. Wiadomo, traktorek to nie rolls, ale zachowanie pewnych zasad zwiększa trwałość powłoki przy prawie takich samych kosztach. Ponadto odprysk, ubicie lakieru to normalka i ważne żeby wokół tego uszkodzenia "farba" sie nie łuszczyła. Matowanie i odtłuszczanie do bólu. Na dodatek epoxyd ma największą przyczepność. Uwaga. "Mokro" na mokro nie należy brać dosłownie.
YM 1601

zbYszek
Posty: 441
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:27
Lokalizacja: gmina Kluki :)

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: zbYszek » 04 lis 2016, 07:52

Michał126 pisze:Na wypiaskowane elementy od razu epoxyd. On stanowi najlepszą bariere. Podklad akrylowy przepuszcza wilgoć i tlen. Akryl pod epoxydem może powodować korozję pełzającą pod "farbami". Kolejność : metal-epoxyd-akryl-szlif-lakier nawierzchniowy.
[...]
Na miejsca gdzie czai sie rdza, a piaskowanie nie dało rady też jest metoda.
W razie pytań służę pomocą.
Pozdrawiam
Już wiemy, że należy czyścić do zera i dawać epoxyd (polecasz Novola).
Co z miejscami, gdzie piaskowanie nie dało rady? Jakimś Fosolem traktować?
Pytań jest tyle, że najlepiej jest zrobić jakiś mały podręczniczek ;)
Pisz - nie daj się prosić. :) Wiadomo, że nikt Ci chleba nie zabierze a przynajmniej nie będzie zawracać głowy pierdółkami.
--
pozdrrrawiam!
zbYszek http://www.zbychewka.pl

Awatar użytkownika
geofan
Posty: 154
Rejestracja: 19 lip 2015, 13:54
Lokalizacja: Tarnów

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: geofan » 12 wrz 2017, 20:10

Podniosę temat bo zakupiłem ostatnio dość zajęty rdzą Yanmar FX24D. Nie chodzi o sam wygląd, bo technicznie chodzi pięknie ale wszyscy znajomi mnie straszą, że jak złapała rdza to tylko będzie gorzej. Dotyczy to zarówno blach jak i bloku silnika, siłowników, sworzni, itp. W związku z tym mam kilka pytań:
1) Aby piaskować silnik i inne elementy czy nie trzeba zlać wszystkich płynów eksploatacyjnych tak aby można było odkręcić wszystkie przewody, rurki, itp? A może da się je tylko jakoś zabezpieczyć? Trochę tego dużo więc będzie to trudne.
2) Co z naklejkami na blachach, również tymi dotyczącymi eksploatacji? Pewnie da się je gdzieś potem kupić ale czy to ma sens? Bo w oklejanie jak tu viewtopic.php?f=37&t=1204 raczej nie wierzę, że da to dobry efekt.
Też produkcja własnych, szczególnie po japońsku :) może być trudna viewtopic.php?f=37&t=1022
3) Co do samego procesu renowacji to dzięki informacjom od Michał126 w poście viewtopic.php?f=37&t=32&p=14269#p14269 wszystko jasne.
4) No i z waszego doświadczenia ile to może zająć bo traktorek cały czas potrzebny :)

Pytam po to aby przypilnować lokalnego lakiernika (piaskownika) bo sam i tak nie jestem w stanie tego zrobić.

5) A może nie ma się co tym przejmować? Dodam iż obecnie traktorek cały czas pod dachem i raczej nie pracuje na deszczu bo bez kabiny. Może wystarczy tylko jakaś chemia typu: Brunox czy Fosol aby ten proces powstrzymać a potem regularnie konserwować ale też czym?
6) Ważne też, że planuję użytkować ten traktorek kilka ładnych lat więc zależałoby mi na trwałym rozwiązaniu problemu rdzy.
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Yanmar FX24D + Rębak + Pług 2 Skiby + Kosiarka Pielęgnacyjna + Skrzynia + Przyczepka od tz4k14 + Brony 1,5 pola + Niwelator/Pług + Frezarka Do Pni FP3H410 + Aerator + Wyczesywarka + Układarka kabli/rur

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 517
Rejestracja: 21 lis 2014, 17:52
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: jarekstryszawa » 12 wrz 2017, 21:54

Tu masz trochę przemyśleń, se poczytaj http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... wstart=380 strona 20, 21.

:shock:

EDIT- link
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2017, 22:31 przez jarekstryszawa, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżeli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć https://www.facebook.com/jarekstryszawa

ODPOWIEDZ