Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: Szam » 05 paź 2015, 21:00

Przymierzam się do restauracji wizualnej Kuboty. Z blachami nie mam problemu, gorzej z silnikiem, skrzynią biegów, mostami, zwrotnicami itp. Tam jest tyle zakamarków, nie mam pomysłu jak to skutecznie oczyścić i odtłuścić. Zdejmę blachy do malowania i zostanie czysta mechanika na kołach. Malować ją jak leci, z śrubami, przewodami itp. ? Kubota jest sprawna, i od strony technicznej nic jej nie brakuje. Proszę o pomoc, jak zabrać się za to?

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: k_sit » 05 paź 2015, 21:34

Jak dokładnie chcesz to wykonać ? Najlepiej jest wypiaskować i pokryć wyczystko od nowa . Jak niema zbyt dużych ubytków i wżerów wystarczy myjka wysoko ciśnieniowa z dyszą rotacyjną i oczywiście środki powierzchniowo czynne . Przewody i inne elementy można przed malowaniem okleić lub zdemontować .

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: Szam » 05 paź 2015, 23:09

Dzięki :D . Myjkę mam, Karchera K 5.2012. Czyli z bliskiej odległości od dyszy myjką, potem np. benzyna ekstrakcyjna, potem znowu myjka i na to farba? Podkład jakiś, czy farba zaraz na to?

ryju
Posty: 97
Rejestracja: 25 lut 2015, 19:37

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: ryju » 06 paź 2015, 06:16

z benzyną uważaj na gumy bo mi jedna zpuchła, na szmatkę i delikatnie przetrzeć.ja malowałem pędzlem krzywikiem

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2574
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: marekspectra » 06 paź 2015, 11:02

Z chcecią bym poznał prawidłową kolejność czynności przy renowacji powłoki lakierowej :) na kadłubach naszych traktorków. Ale ile jest ludzi tyle opinii.

Z swojego doświadczenia powiem że porzadne umycie, poważną myjką (na gorącą wodę) to podstawa. Dalej trzeba usunąć starą powłokę w miejscach gdzie jest uszkodzona , usunąć rdzę do białego (metalu) na miejsca te położyć podkład. Resztę kadłuba , tam gdzie stara farba trzyma sie mocno - zmatowić, papier wodny 800, lub siatki do matowienia. Całość odpylić, umyć benzyną ekstrakcyjną, zmywaczami sylikonowymi - malować.

Ilość zakamarków i trudno dostepnych miejsc jest tak wielka, że ja wszedłem na elektorda.pl odszukałem temat piaskarki domowej roboty, weszłem bodajże na 40 stronę, gdzie ktoś podał finalnie wymiary i przekroje. Zbudowałem taką piaskarkę w jeden wieczór. Zamówiłem piasek szklarski do piaskowania szkła, w sumie taka mąka nie piasek. Wypiaskowałem kadłub w ten sposób że stary lakier jedynie zmatowiłem, a miejsca gdzie była rdza wypiaskowałem do białego. Kupiłem podkład i farbę z Wilckensa w kolorze fabrycznym i całość pomalowałem.

I jestem zadowolony z efektu :)
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: Szam » 06 paź 2015, 13:30

Jak ma być dobrze, to pewnie bez piaskarki nie obejdzie się. Trudna sprawa, mam sprężarkę Metabo LT100 o wydajności ok. 200 l/min, chyba jest za mała. Na allegro są małe piaskarki po ok. 350 zł :

http://allegro.pl/piaskarka-mobilna-syf ... 63000.html

Wymagają 400-700 l/min powietrza. Zakładam, że 100 l zbiornik powietrza pozwoli na przerywaną pracę tych piaskarek. Tylko czy są coś warte? Ma ktoś i używa? Proszę o opinie.

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: toku74 » 06 paź 2015, 17:58

Mam mała piaskarkę kabinową /90 l/ z all... Dysze były w zestawie. Używam piątki. Do piaskowania korund. Napędza to WAN dwutłokowy /stary poczciwy sprzęt nie do zajechania/. Efekt z tego taki , ze pierdołki poczyścisz fajnie, a i tak kompresor co chwila się załącza. Czyli u Ciebie to kompresor w ogóle nie nadąży z pompowaniem. Jak chcesz to wyczyścić, to zawieź gdzieś, gdzie mają konkretną piaskarkę /zapłacisz ze 300-400 stówy za cały ciągnik/. Jak przeliczysz swoje koszta to wyjdzie chyba najlepiej. Inna sprawa, to umycie tej konstrukcji. Jak nie jest za mocno skorodowana, to myjka Karcher z dyszą parową i max temperatura. Tez efekt fajny, ale rdzy nie usunie. Ale po umyciu zaraz suche. Możesz też uzyć Karchera z dyszą do piaskowania na mokro, ale to też..... troche duży korpus na karchera.
Jak oglądałem jakieś tam programy typu "jak to jest zrobione" to zazwyczaj maszyny świeżo zmontowane malują bezpośrednio chlorokauczukiem. To też dość wytrzymałe.

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: Szam » 06 paź 2015, 19:01

Dzięki za rady, tym bardziej, że praktyka za nimi stoi :D
O piaskarce domowego użytku myślałem już wcześniej, brakowało mi jej wielokrotnie do różnych pierduł.
Ok. traktor jakoś przewiozę do konkretnego zakładu, ale dalej intryguje mnie ta mała z all..... Ma ktoś doświadczenia?
Druga kwestia, to jaki środek na rdzę? Może wystarczy Novol albo Fertan, na to podkład i farba. Podobno wiążą rdzę i zatrzymują proces korozji.

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

Post autor: emek650 » 06 paź 2015, 19:10

jaki środek na rdzę?
"corizon" tani i dobry, bezporednio na nie do końca doczyszczoną rdzę, jako "międzywarstwowy" podkład akrylowy i na koniec epoksyd, albo co tam lubisz, renolak,akryl itp,itd.


ODPOWIEDZ