Cześć
Wczoraj w czasie orki traktorek odmówił posłuszeństwa. Myślałem że w końcu padło uszczelnienie tłoka tuz-a bo czasami opadał itp. Odpiąłem pług, zapiąłem go to tura i pojechałem na podwórko. Jak dojechałem i zacząłem opuszczać ładunek zobaczyłem że z pod maski leje się olej. Zgasiłem i zaglądnąłem do środka. Cała komora w oleju, poszło odmą na wentylator i dalej wiadomo....
Może ktoś ma pomysł co mogło być przyczyną że wywaliło simering na wałku napędzającym pompę hydrauliczną ?
Po odkręceniu pompy okazało się że simering po prostu został wypchnięty i latał sobie luźno, co spowodowało wywalenie do silnika oleju, po czym olej poszedł odmą, na wentylator i.. wszystko w oleju.
Uszczelki w pompie wyglądają zdrowo, dziwne.
Oring na tłoku TUZ-a wygląda dobrze, oprócz oringa jest jeszcze "plastikowy pierścień", wg serwisówki "Backup ring". Tylko w takim razie czemu opada ?
Iseki TU 1700 olej hydrauliczny w silniku.
- amigorm1976
- Posty: 402
- Rejestracja: 26 gru 2013, 20:02
- Lokalizacja: Mazowszany / pow. Radomski
- Kontakt:
Re: Iseki TU 1700 olej hydrauliczny w silniku.
Być może tylko ze starości, stwardniał i wcześniej puścił niż zawór przelewowy w rozdzielaczu. Jak już rozebrałeś pompę to sprawdź czy nie ma mikropęknięcia na obudowie w rejonie tegoż oringu.
Re: Iseki TU 1700 olej hydrauliczny w silniku.
Dzięki, popatrzę. Zastanawiam się czy problemem nie mógł być jeden z zaworów z tyłu, wzrost ciśnienia ponad limit i olej poszedł w złą stronę.
Re: Iseki TU 1700 olej hydrauliczny w silniku.
Hydraulika dobrze podpięta ?Rozdzielacz do ładowacza podpięty do pompy jako pierwszy ?
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
Re: Iseki TU 1700 olej hydrauliczny w silniku.
Rozdzielacz ładowacza podpięty jako pierwszy.
Do teraz wszystko działało.
Założenie uszczelniacza i uszczelki tłoka, odpalenie, pochodził tyle żeby odpowietrzyć układ i zesrał się znowu. Olej przekładniowy poszedł do silnika. Poczytałem trochę i popatrzyłem na jutuba, wydaje mi się że przepływ został zablokowany przez kompensator. Jeśli dobrze zrozumiałem zasadę działania to tak się może stać gdy padnie sprężyna.
No nic, trzeba zdjąć pokrywę i rozkręcić w drobny mak :-/
Do teraz wszystko działało.
Założenie uszczelniacza i uszczelki tłoka, odpalenie, pochodził tyle żeby odpowietrzyć układ i zesrał się znowu. Olej przekładniowy poszedł do silnika. Poczytałem trochę i popatrzyłem na jutuba, wydaje mi się że przepływ został zablokowany przez kompensator. Jeśli dobrze zrozumiałem zasadę działania to tak się może stać gdy padnie sprężyna.
No nic, trzeba zdjąć pokrywę i rozkręcić w drobny mak :-/
Re: Iseki TU 1700 olej hydrauliczny w silniku.
Sprzęt pod deklem przeglądnięty i przemierzony, sprężyny w normie, uszczelki wyglądały na dobre.
Znalazłem za to na elektrodzie wątek z dokładnie tym samym problemem. Gość pisał że zeszlifował dekiel pompy i problem się skończył. Chyba spróbuję założyć ciut grubsze oringi i zobaczymy.
Znalazłem za to na elektrodzie wątek z dokładnie tym samym problemem. Gość pisał że zeszlifował dekiel pompy i problem się skończył. Chyba spróbuję założyć ciut grubsze oringi i zobaczymy.
Re: Iseki TU 1700 olej hydrauliczny w silniku.
Uff, wydaje się że problem rozwiązany. Podjechałem z pompą do sklepu z uszczelniaczami, przymiarki i dobór odpowiednich oringów zajął chwilę ale pompa działa
Teraz dobrać nowy filtr oleju, zmienić olej hydrauliczno-przekładniowy i brać się do roboty - jak tylko ziemia rozmarznie
Teraz dobrać nowy filtr oleju, zmienić olej hydrauliczno-przekładniowy i brać się do roboty - jak tylko ziemia rozmarznie