Zewnętrzna hydraulika po kolejnym sezonie - problemy (str.4)
- jarekstryszawa
- Posty: 517
- Rejestracja: 21 lis 2014, 17:52
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
Re: Zewnętrzna hydraulika po 1 sezonie - problemy
W moim turze w zetorze 3340 siłowniki nie opadają wcale, raz nie odpalałem pół roku i ani milimetra nie poszły w dół.
jeżeli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć https://www.facebook.com/jarekstryszawa
Re: Zewnętrzna hydraulika po 1 sezonie - problemy
Piotrze będąc w sklepie zapytałem się który z ekspedientów zna się na hydraulice wszyscy wskazali mi na jednego
nie wiem dlaczego sądzisz że kumaty lub nie tyczyło się Twojej osoby,jeśli nieświadomie Cię uraziłem to bardzo
przepraszam.Żadem sprzedawca mnie nie naciągnął nawet gdyby był innego zdania niż ja też zamówił bym ten
zamek, ponieważ takie rozwiązanie stosuję w maszynie na której pracuję, czy zda to egzamin w moim yanmarze
nie wiem przekonam się za kilka dni.Mam założony nowy ładowacz rozdzielacz i siłowniki też są nowe doskonale wiem
że rozdzielacz ma trzymać ciśnienie ale nie trzyma w ciągu godziny opada 2cm bez obciążenia.Mogę reklamować rozdzielacz
i czekać nie wiadomo jak długo, mogę kupić nowy za parę stówek albo zastosować zamek kury jest znacznie tańszy.
Zostawiłem podniesiony ładowacz na drugi dzień opadł na ziemię wiadomo że w wężach nie może być ciśnienia
ale przecież było i gdzieś olej musiał uciec uznałem że przez rozdzielacz .Pisząc w poprzednim poście że w wężach
nie ma ciśnienia miałem na myśli że gdzieś ucieka olej.
Założyłem manometr na rozdzielaczu. ładowacz185 na podnośniku 155 nie zmieniałem ustawień.
Jeśli kogoś uraziłem swoim postem to bardzo przepraszam.
Pozdrawiam Irek.
nie wiem dlaczego sądzisz że kumaty lub nie tyczyło się Twojej osoby,jeśli nieświadomie Cię uraziłem to bardzo
przepraszam.Żadem sprzedawca mnie nie naciągnął nawet gdyby był innego zdania niż ja też zamówił bym ten
zamek, ponieważ takie rozwiązanie stosuję w maszynie na której pracuję, czy zda to egzamin w moim yanmarze
nie wiem przekonam się za kilka dni.Mam założony nowy ładowacz rozdzielacz i siłowniki też są nowe doskonale wiem
że rozdzielacz ma trzymać ciśnienie ale nie trzyma w ciągu godziny opada 2cm bez obciążenia.Mogę reklamować rozdzielacz
i czekać nie wiadomo jak długo, mogę kupić nowy za parę stówek albo zastosować zamek kury jest znacznie tańszy.
Zostawiłem podniesiony ładowacz na drugi dzień opadł na ziemię wiadomo że w wężach nie może być ciśnienia
ale przecież było i gdzieś olej musiał uciec uznałem że przez rozdzielacz .Pisząc w poprzednim poście że w wężach
nie ma ciśnienia miałem na myśli że gdzieś ucieka olej.
Założyłem manometr na rozdzielaczu. ładowacz185 na podnośniku 155 nie zmieniałem ustawień.
Jeśli kogoś uraziłem swoim postem to bardzo przepraszam.
Pozdrawiam Irek.
Re: Zewnętrzna hydraulika po 1 sezonie - problemy
Tu nie chodzi o jakieś urażanie, tylko pisanie bez sensu chaotycznie .Najlepszym rozwiązaniem będzie oddać rozdzielacz do naprawy a nie dodawać kolejny element w układ (mija się to z celem )
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
Re: Zewnętrzna hydraulika po 1 sezonie - problemy
Kończę zabawę z elektryką, czas brać się za hydraulikę.
Kilka pytań dla wyjaśnienia"
1° gdzie jest czujnik ciśnienia oleju hydraulicznego w traktorze
2° czy jest swobodny przepływ oleju pomiędzy P i T w rozdzielaczu jeżeli nie mam tulei ciśnieniowej
3° wąż z tulei może być podłączony do węża T gdzieś za rozdzielaczem (rys) czy muszę znaleźć osobne dojście do skrzyni
4° sekcja, która jest u mnie wolna i ma gniazda na przodzie pod pług i na tyle pod kiper może być na trójniku czy powinien być wstawiony zawór odcinający jeden kierunek jak u k_Sit'a
5° czy ma znaczenie kierunek ustawienia siłownika w turze tzn tłoczysko jest na głównej ramie i "wypych" ramiona podnośnika lub jest na ramieniu i "odpycha się" od traktora
Jeszcze wstawiam zdjęcia i rysunki dla zobrazowania nie precyzyjnych pytań:
dokładnie taki mam rozdzielacz pompa wspomagania/hydrauliczna (już jest sucha)
zasilanie rozdzielacza
w tle widać niewyraźnie powrót z rozdzielacza
"Schemat" mojej instalacji
Kilka pytań dla wyjaśnienia"
1° gdzie jest czujnik ciśnienia oleju hydraulicznego w traktorze
2° czy jest swobodny przepływ oleju pomiędzy P i T w rozdzielaczu jeżeli nie mam tulei ciśnieniowej
3° wąż z tulei może być podłączony do węża T gdzieś za rozdzielaczem (rys) czy muszę znaleźć osobne dojście do skrzyni
4° sekcja, która jest u mnie wolna i ma gniazda na przodzie pod pług i na tyle pod kiper może być na trójniku czy powinien być wstawiony zawór odcinający jeden kierunek jak u k_Sit'a
5° czy ma znaczenie kierunek ustawienia siłownika w turze tzn tłoczysko jest na głównej ramie i "wypych" ramiona podnośnika lub jest na ramieniu i "odpycha się" od traktora
Jeszcze wstawiam zdjęcia i rysunki dla zobrazowania nie precyzyjnych pytań:
dokładnie taki mam rozdzielacz pompa wspomagania/hydrauliczna (już jest sucha)
zasilanie rozdzielacza
w tle widać niewyraźnie powrót z rozdzielacza
"Schemat" mojej instalacji
Ostatnio zmieniony 17 gru 2015, 08:43 przez Miecho, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Zewnętrzna hydraulika po 1 sezonie - problemy
Moim skromnym zdaniem "N"-tuleja ciśnieniowa - zasilanie podnośnika TUZ
"T"-swobodny spływ do skrzyni
"T"-swobodny spływ do skrzyni
N iT to nie to samo ,N to wyjście wysokociśnieniowe idzie w "rurę" przeciętą do mont. hydrauliki, T idzie np. w korek wlewu oleju do skrzyni.- wąż z tulei może być podłączony do węża T gdzieś za rozdzielaczem (rys) czy muszę znaleźć osobne dojście do skrzyni
Re: Zewnętrzna hydraulika po 1 sezonie - problemy
Rozbiorę dzisiaj jeszcze kawałek traktora, aby zobaczyć gdzie wchodzi rurka do której mam obecnie podłączone 'T'
Re: Zewnętrzna hydraulika po 1 sezonie - problemy
W zależności od typu suwaków jest taka opcja . Natomiast kanał N i T to nie to samo muszą być osobno . Jak wcześniej kol. Emek już napisał. Co sekcji wolnej to do czego ją chcesz wykorzystać jaki [siłownik ] .
Obecnie T zasila ci TUZ a powinno być z N za T w skrzynie .
Obecnie T zasila ci TUZ a powinno być z N za T w skrzynie .
Re: Zewnętrzna hydraulika po 1 sezonie - problemy
Wydaje mi się że mylisz powrót do skrzyni z zasilaniem oryginalnego siłownika podnośnika.
Oczywiście po drodze jest jeszcze oryginalny rozdzielacz sterujący podnośnikiem traktorka, rurę masz rozłączoną pomiędzy pompą a rozdzielaczem, dodatkowy rozdzielacz wpinasz w szereg, a swobodny spływ np. w korek skrzyni.
Oczywiście po drodze jest jeszcze oryginalny rozdzielacz sterujący podnośnikiem traktorka, rurę masz rozłączoną pomiędzy pompą a rozdzielaczem, dodatkowy rozdzielacz wpinasz w szereg, a swobodny spływ np. w korek skrzyni.
- Załączniki
-
- bez tytułu.JPG (56.22 KiB) Przejrzano 6981 razy
Re: Zewnętrzna hydraulika po 1 sezonie - problemy
Nadal mam problem gdzie zrobić wejście dla T, skora tam gdzie jest obecnie powinno spływać z N
A może w ten dekiel z dwoma śrubami, dalej chodzi się ze spływem oleju z tylnego TUZ i łączy z rurą, która idzie do filtra oleju i dalej do pompy Traktor jest mocno obudowany, ciężko dostać się do elementów pod siedzeniem, trzeba by zdemontować błotniki, nadkola - wszystko ze sobą poskręcane
jeszcze kilka rzutów na hydraulikę dodatkową:
Podłączenie "T" złączka oczkowa i leci w dól do przeciętej rurki, swoja droga mogli dołożyć jeszcze to 40cm węża i wejść w oryginalny gwint bez niepotrzebnego spawania, ale trzeba chcieć
korek wlewu oleju
Co chciał bym zmienić:
Rozdzielacz - konieczne podłączenie N, wydłużenie węża od T - kolor zielony, zmiana mocowania całego rozdzielacza - kolor niebieski
Lewy siłownik TUR'a - przełożenia węża zasilającego spod traktora (zielony) na ramę (niebieski), odwrócenie siłownika aby króćce podłączeniowe były od strony wewnętrznej
Prawy siłownik - przełożenie siłownika analogicznie do strony lewej
Tutaj też bym chciał zmniejszyć ryzyko zahaczania o przewody, ale muszę jeszcze sprawdzić zakres pracy i gięcia, gniazda od sekcji pługa zasłaniają światło
Najprościej by było odwrócić siłowniki, ale nie mogę tego zrobić ponieważ pasują tylko w jednej słusznej pozycji.
Najprawdopodobniej najpierw były wstawione sworznie, a potem dospawane do nich siłowniki - k_sit ma jabłuszka i po problemie
A może w ten dekiel z dwoma śrubami, dalej chodzi się ze spływem oleju z tylnego TUZ i łączy z rurą, która idzie do filtra oleju i dalej do pompy Traktor jest mocno obudowany, ciężko dostać się do elementów pod siedzeniem, trzeba by zdemontować błotniki, nadkola - wszystko ze sobą poskręcane
jeszcze kilka rzutów na hydraulikę dodatkową:
Podłączenie "T" złączka oczkowa i leci w dól do przeciętej rurki, swoja droga mogli dołożyć jeszcze to 40cm węża i wejść w oryginalny gwint bez niepotrzebnego spawania, ale trzeba chcieć
korek wlewu oleju
Co chciał bym zmienić:
Rozdzielacz - konieczne podłączenie N, wydłużenie węża od T - kolor zielony, zmiana mocowania całego rozdzielacza - kolor niebieski
Lewy siłownik TUR'a - przełożenia węża zasilającego spod traktora (zielony) na ramę (niebieski), odwrócenie siłownika aby króćce podłączeniowe były od strony wewnętrznej
Prawy siłownik - przełożenie siłownika analogicznie do strony lewej
Tutaj też bym chciał zmniejszyć ryzyko zahaczania o przewody, ale muszę jeszcze sprawdzić zakres pracy i gięcia, gniazda od sekcji pługa zasłaniają światło
Najprościej by było odwrócić siłowniki, ale nie mogę tego zrobić ponieważ pasują tylko w jednej słusznej pozycji.
Najprawdopodobniej najpierw były wstawione sworznie, a potem dospawane do nich siłowniki - k_sit ma jabłuszka i po problemie