Yanmar AF220 - przedni most - wyciek z 4x4
: 17 paź 2018, 21:57
Od jakiegoś czasu pojawiało się piszczenie, piski zgrzyty przy skręcaniu lub pracy pod obciążeniem z turem, ostatnio pojawił się wyciek oleju pod wałkiem napędu 4x4 - zapadła decyzja o zimowym remoncie. Ponieważ czeka mnie jeszcze 1000m trawnika oraz praca z agregatem, remont musiałem przyspieszyć.
Na początek widok prawie 20letnich zębatek:
Przedni wieszak przedniego mostu:
<center>
W wieszaku ułamana kalamitka, wewnątrz zapieczony szeroki pierścień, który luźno wchodzi sworzeń most. Sworzeń mocno powycierany. Czy ten pierścień nie powinien siedzieć na sworzniu ciasno, a obracać się w wieszaku bo tam jest smarowanie? Rozepchniecie spowodowane jest poluzowaniem się śrub blokujących, które wkręca się w 2 widoczne otwory.
Tylny wieszak przedniego mostu, elementy przed i po czyszczeniu:
Brudny wchodzi ciasno na sworzeń, po wyczyszczeniu jest luz, wewnątrz wąski pierścień z pozostałościami gumy potem drugi szerszy, kalamitka sprawna podaje smar pod szeroki pierścień.
Moje pytanie brzmi: czy te pierścienie powinny być ruchome w zawieszeniu mostu?
Jeżeli mają być ruchome, to zwłaszcza ten przedni powinienem dorobić u tokarza nowy? Zawozić też do splanowania korpus mostu z wytartym sworzniem czy zostawić jak jest?
P.S.
Przepraszam za ewentualne błędy w nazewnictwie
Na początek widok prawie 20letnich zębatek:
Przedni wieszak przedniego mostu:
<center>
W wieszaku ułamana kalamitka, wewnątrz zapieczony szeroki pierścień, który luźno wchodzi sworzeń most. Sworzeń mocno powycierany. Czy ten pierścień nie powinien siedzieć na sworzniu ciasno, a obracać się w wieszaku bo tam jest smarowanie? Rozepchniecie spowodowane jest poluzowaniem się śrub blokujących, które wkręca się w 2 widoczne otwory.
Tylny wieszak przedniego mostu, elementy przed i po czyszczeniu:
Brudny wchodzi ciasno na sworzeń, po wyczyszczeniu jest luz, wewnątrz wąski pierścień z pozostałościami gumy potem drugi szerszy, kalamitka sprawna podaje smar pod szeroki pierścień.
Moje pytanie brzmi: czy te pierścienie powinny być ruchome w zawieszeniu mostu?
Jeżeli mają być ruchome, to zwłaszcza ten przedni powinienem dorobić u tokarza nowy? Zawozić też do splanowania korpus mostu z wytartym sworzniem czy zostawić jak jest?
P.S.
Przepraszam za ewentualne błędy w nazewnictwie