Witam.
Stałem się posiadaczem Mitsubishi MT 16. Od samego poczatku dymił delikatnie na biało przy odpalaniu i było czuć charakterystyczny zapach spalin, ostatno zaczyna dymić coraz bardziej na biało. Dodatkowo przy obciązeniu np jazda w trudnym terenie tak jak by sam dodawał gazu do oporu i jest jedna wielka biała chura a przez chwile czarna, jedyne co pomaga to zgasić silnik kluczykiem choć i tak od przekrecenia kluczyka potrzeba pare sekund zanim obroty opadna. Proszę o pomoc co to możę być? Wtryski?
Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 sty 2017, 18:11
Re: Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty
Biała chmura dymu to raczej para wodna - szukałbym w okolicach uszczelki. Sprawdź czy płyn chłodniczy nie znika ze zbiornika.
Re: Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty
Nie wiem jak w Twoim Mitsubishi jest połączona "odma", ale po tym co opisujesz wygląda na "rozbieganie" zużytego silnika, po prostu częśc ciśnienia sprężania przeciska się poprzez zuzyte pierscienie pod tłoki i wraz z częściowo rozpylonym olejem silnikowym podawane jest "odmą" do kolektora ssącego, na próbę możesz zdjąć węża odmy od góry i dac do jakiegoś pojemnika, bedzie dymił, ale sprawdzisz czy zjawisko "dodawania gazu" ustapi.Tak czy inaczej silnik do remontu .Dodatkowo przy obciązeniu np jazda w trudnym terenie tak jak by sam dodawał gazu do oporu
Jezeli w porę nie zdusisz rozbieganego silnika, moze doprowadzić do "autodestrukcji" co widac na filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=FH1U93rsuys
Ostatnio zmieniony 11 paź 2017, 12:27 przez emek650, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty
Zgadzam się odnośnie chwilowego czarnego dymu, natomiast skoro po odpaleniu dym jest biały, to cóż, możliwe że masz komplet usterek
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 sty 2017, 18:11
Re: Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty
Sprawdziłem i jest to rozbieganie silnika, tak jak kolega opisal. Z jakiego rzędu kwota muszę się liczyć? Możecie mi polecić kogoś do remontu ? Jestem z Konina woj.wielkopolskie
Re: Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty
witam,
bialy dym moze rowniez sugerowac nie spalana rope - obiaw w szczegulnosci mozna zaobserwowac przy spalonej swiecy zarowej przy rozruchu,
wg mnie dobrym pomyslem jest zdjecie odmy jak moj przedmowca pisal zeby wykluczc wdmuchiwanie oleju do kolektora ssacego, chodz przy spalaniu oleju bral by olej - sprawdzasz poziom oleju w silniku cos sie tam zmienia? czarny dym to zly stosunek powierza do paliwa w procesie spalania czyli przy gwaltownym dodaniu gazu moze to byc normalny obiaw. uszczelka pod glowica powodowala by zwiekszone cisnienie w ukladzie chlodzenia ubywanie plynu i grzanie sie silnika no i spaliny sa biale ale to efekt pary i spaliny maja specyficzny zapach.... wg tego co opisujesz wydaje mi sie ze ktorys wtrysk leje albo sie zaciera ale to tylko przypuszczenie. Mam nadzieje ze cos pomoglem wazne zeby dobrze zdiagnozowac zeby niepotrzebnie sie narobic i popasc w koszty.
Pozdrawiam
bialy dym moze rowniez sugerowac nie spalana rope - obiaw w szczegulnosci mozna zaobserwowac przy spalonej swiecy zarowej przy rozruchu,
wg mnie dobrym pomyslem jest zdjecie odmy jak moj przedmowca pisal zeby wykluczc wdmuchiwanie oleju do kolektora ssacego, chodz przy spalaniu oleju bral by olej - sprawdzasz poziom oleju w silniku cos sie tam zmienia? czarny dym to zly stosunek powierza do paliwa w procesie spalania czyli przy gwaltownym dodaniu gazu moze to byc normalny obiaw. uszczelka pod glowica powodowala by zwiekszone cisnienie w ukladzie chlodzenia ubywanie plynu i grzanie sie silnika no i spaliny sa biale ale to efekt pary i spaliny maja specyficzny zapach.... wg tego co opisujesz wydaje mi sie ze ktorys wtrysk leje albo sie zaciera ale to tylko przypuszczenie. Mam nadzieje ze cos pomoglem wazne zeby dobrze zdiagnozowac zeby niepotrzebnie sie narobic i popasc w koszty.
Pozdrawiam
Re: Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty
Kolego wtryski . Na początek wlej w filtr naftę i uruchom silnik ona powinna udrożnić i rozpuścić nagar na końcówkach . Można wlać środek do czyszczenia wtrysków . Jeżeli to nie da rady wyjąć wtryski i sprawdzić ich rozpylanie . Przy okazji sprawdź ciśnienie sprężania. W próbach sucho i na mokro , wykluczysz wtedy pierścienie . Falowanie obrotów tu już padają podejrzenia na pompę i na regulator ,ale nadal mogą być wtryskiwacze. Złe rozpylenie może powodować nie właściwe spalanie ,przesuniecie momentu zapłonu . Skutkiem tego silnik ma pogorszone parametry. Sprawdź również filtr powietrza i układ dolotowy czy są jakieś nieprawidłowości.