Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty

OgrodnikDamian
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2017, 18:11

Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty

Post autor: OgrodnikDamian » 10 paź 2017, 22:44

Witam.
Stałem się posiadaczem Mitsubishi MT 16. Od samego poczatku dymił delikatnie na biało przy odpalaniu i było czuć charakterystyczny zapach spalin, ostatno zaczyna dymić coraz bardziej na biało. Dodatkowo przy obciązeniu np jazda w trudnym terenie tak jak by sam dodawał gazu do oporu i jest jedna wielka biała chura a przez chwile czarna, jedyne co pomaga to zgasić silnik kluczykiem choć i tak od przekrecenia kluczyka potrzeba pare sekund zanim obroty opadna. Proszę o pomoc co to możę być? Wtryski?

TooSlow
Posty: 415
Rejestracja: 27 maja 2016, 16:24
Lokalizacja: Rybnik

Re: Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty

Post autor: TooSlow » 10 paź 2017, 23:47

Biała chmura dymu to raczej para wodna - szukałbym w okolicach uszczelki. Sprawdź czy płyn chłodniczy nie znika ze zbiornika.

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty

Post autor: emek650 » 11 paź 2017, 07:21

Dodatkowo przy obciązeniu np jazda w trudnym terenie tak jak by sam dodawał gazu do oporu
Nie wiem jak w Twoim Mitsubishi jest połączona "odma", ale po tym co opisujesz wygląda na "rozbieganie" zużytego silnika, po prostu częśc ciśnienia sprężania przeciska się poprzez zuzyte pierscienie pod tłoki i wraz z częściowo rozpylonym olejem silnikowym podawane jest "odmą" do kolektora ssącego, na próbę możesz zdjąć węża odmy od góry i dac do jakiegoś pojemnika, bedzie dymił, ale sprawdzisz czy zjawisko "dodawania gazu" ustapi.Tak czy inaczej silnik do remontu :( .
Jezeli w porę nie zdusisz rozbieganego silnika, moze doprowadzić do "autodestrukcji" co widac na filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=FH1U93rsuys
Ostatnio zmieniony 11 paź 2017, 12:27 przez emek650, łącznie zmieniany 1 raz.

TooSlow
Posty: 415
Rejestracja: 27 maja 2016, 16:24
Lokalizacja: Rybnik

Re: Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty

Post autor: TooSlow » 11 paź 2017, 10:17

Zgadzam się odnośnie chwilowego czarnego dymu, natomiast skoro po odpaleniu dym jest biały, to cóż, możliwe że masz komplet usterek ;)

OgrodnikDamian
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2017, 18:11

Re: Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty

Post autor: OgrodnikDamian » 11 paź 2017, 18:41

Sprawdziłem i jest to rozbieganie silnika, tak jak kolega opisal. Z jakiego rzędu kwota muszę się liczyć? Możecie mi polecić kogoś do remontu ? Jestem z Konina woj.wielkopolskie

Awatar użytkownika
golfik-81
Posty: 74
Rejestracja: 27 kwie 2017, 07:23

Re: Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty

Post autor: golfik-81 » 12 paź 2017, 21:03

witam,

bialy dym moze rowniez sugerowac nie spalana rope - obiaw w szczegulnosci mozna zaobserwowac przy spalonej swiecy zarowej przy rozruchu,
wg mnie dobrym pomyslem jest zdjecie odmy jak moj przedmowca pisal zeby wykluczc wdmuchiwanie oleju do kolektora ssacego, chodz przy spalaniu oleju bral by olej - sprawdzasz poziom oleju w silniku cos sie tam zmienia? czarny dym to zly stosunek powierza do paliwa w procesie spalania czyli przy gwaltownym dodaniu gazu moze to byc normalny obiaw. uszczelka pod glowica powodowala by zwiekszone cisnienie w ukladzie chlodzenia ubywanie plynu i grzanie sie silnika no i spaliny sa biale ale to efekt pary i spaliny maja specyficzny zapach.... wg tego co opisujesz wydaje mi sie ze ktorys wtrysk leje albo sie zaciera ale to tylko przypuszczenie. Mam nadzieje ze cos pomoglem wazne zeby dobrze zdiagnozowac zeby niepotrzebnie sie narobic i popasc w koszty.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Problem z Mitsubishi Mt16, kopci dymi i falują obroty

Post autor: k_sit » 12 paź 2017, 21:49

Kolego wtryski . Na początek wlej w filtr naftę i uruchom silnik ona powinna udrożnić i rozpuścić nagar na końcówkach . Można wlać środek do czyszczenia wtrysków . Jeżeli to nie da rady wyjąć wtryski i sprawdzić ich rozpylanie . Przy okazji sprawdź ciśnienie sprężania. W próbach sucho i na mokro , wykluczysz wtedy pierścienie . Falowanie obrotów tu już padają podejrzenia na pompę i na regulator ,ale nadal mogą być wtryskiwacze. Złe rozpylenie może powodować nie właściwe spalanie ,przesuniecie momentu zapłonu . Skutkiem tego silnik ma pogorszone parametry. Sprawdź również filtr powietrza i układ dolotowy czy są jakieś nieprawidłowości.

ODPOWIEDZ