Yanmar PowerShift - wiedza problemy porady

erenhardt
Posty: 91
Rejestracja: 15 sty 2016, 09:48

Yanmar PowerShift - wiedza problemy porady

Post autor: erenhardt » 20 gru 2016, 16:36

Ciekawostka. Powershift znany jest nie tylko z tego ze jest bardzo wygodny w użyciu ale również pancerny. Tutaj filmik gościa któremu udało się coś zepsuć.

Pytanie do znawców tematu co może być przyczyną? Czy powershift zasilany jest olejem hydraulicznym?

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Yanmar PowerShift - wiedza problemy porady

Post autor: k_sit » 20 gru 2016, 22:31

Podejrzewam zapchanie filtrów . Ewentualnie uszkodzenie sprzęgieł olejowych wew skrzyni lub rozdzielacza sterującego . Pompa widać tłoczy olej bo ciągnik przygasa podczas podnoszenia .

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Yanmar PowerShift - wiedza problemy porady

Post autor: piotrbpm » 21 gru 2016, 17:14

Znawcą nie jestem ale widać jak na dłoni że poleciała główna tarcza (sucha) sprzęgła .Po czym to poznać a no po tym że operator zadał jazdę ale ma też napęd na WOM ,w momencie unoszenia zawiesia 3 pkt WOm ma odrobinę lżej i dlatego cześć obrotów ze spalonej (zużytej) tarczy trafia na koła napęd i jedzie (tzn próbuję )

Wypytałem właściciela Yanmara i była to tarcza sprzęgłowa
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

carbonrim
Posty: 41
Rejestracja: 26 lip 2015, 18:11
Lokalizacja: Małopolska

Yanmar PowerShift - wiedza problemy porady

Post autor: carbonrim » 03 cze 2017, 20:15

Yanmar FX24D (z powershift'em)
Mam podobny problem. Piotr właściwie postawił juz diagnozę, ale może jeszcze się się ktoś wypowie. Może jednak w moim przypadku nie będzie konieczna naprawa sprzęgła.
- kosiara podpięta pod WOM działa
- silnik zapala i chodzi ładnie
- olej czysty czerwony czy jak kto woli różowy ATF IID jakieś 17 litrów
- filterek siatkowy za prawym kołem tylnym (ten pod trójkątną zaślepką z 3ma śrubami) czysty
- filtr przed lewym kołem tylnym (ten pod padałem sprzęgła) chyba wymieniony przez sprzedawcę, ale czekam i tak na nowy, to wymienię.

Traktor na zimno rusza i zbiera się jak na mojeoko ładnie, ale koszę tak "na zimno" dwie długości pola, rozgrzewa się i słabnie aż do całkowitego zatrzymania. Żaden bieg na żadnym zakresie nie działa. Pewnie to sprzęgło, a jak sprzęgło, to rozpoławianie traktorka i grubsza robota. Dla tych co są ciekawi, to na amerykańskim forum znalazłem wątek, który mówi dokładnie o tym samym, ale tam gość miał problem z zaworem ciśnienia. Tutaj na końcu mój post z rysunkami i tym co wymontowałem i posprawdzałem:

http://ymowners.com/phpbb/viewtopic.php ... 749#p29249

Na moje oko wszystko wyglądało dobrze, więc to zmontowałem z powrotem do kupy, ale problem nie zniknął.
Gdzieś jeszcze czytałem, że może trzeba wyregulować "wodzik" pompy oleju, ale kompletnie nie wiem gdzie takie coś w moim traktorku jest i czy w ogóle takie coś istnieje. Może ktoś się wypowie.
Yanmar FX24D

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Yanmar PowerShift - wiedza problemy porady

Post autor: piotrbpm » 04 cze 2017, 09:32

Powershift jest pancerną skrzynią która na prawdę jest nie zawodna ,są jednak rzeczy takie jak zapchane filtry czy zawory które można w łatwy sposób zdiagnozować .
W Twoim wypadku czynnikiem jest czas i można się jeszcze pokusić o spr po tym przejeździe czy nie pieni się olej w skrzyni ?
Przy zatkanym filtrze lub gdy pompa ciągnie lewe powietrze olej się napowietrza a tarcze zamiast oleju dostają pianę ...
A że piany nikt nie lubi to i skrzynia nie chce ciągnąć :)
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Yanmar z power shiftem - lista modeli.

Post autor: k_sit » 04 cze 2017, 11:26

Pianę lubią panie a nie hydraulika . Faktycznie może być owa przyczyna . Jednak opsujesz, że zjawisko występuje na rozgrzanym oleju. Wiec zmienia się lepkość i pompa nie utrzymuje ciśnienia w układzie. Napewno są miejsca do sprawdzenia ciśnienia . Pomierz je na zimnym i rozgrzanym oleju, może okazać się wina uszczelnień sprzęgien lub zaworów a nawet samej pompy.

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Yanmar z power shiftem - lista modeli.

Post autor: piotrbpm » 04 cze 2017, 11:49

Podaj maila to podeśle instrukcję napraw do YM276 tam na zdjęciu jest co nie co o tym wodziku (występuję obok sprzęgła )
Jest tam też o sposobach pomiaru ciśnień w skrzyni powershift
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

carbonrim
Posty: 41
Rejestracja: 26 lip 2015, 18:11
Lokalizacja: Małopolska

Re: Yanmar z power shiftem - lista modeli.

Post autor: carbonrim » 04 cze 2017, 19:48

No to wklejam fotki miejsc dostępowych do filtrów, o których wiem. Oto one.
Obrazek
Za tą "trójkątną" zaślepką znajduje się filtr siatkowy. Aby go wyjąć i sprawdzić czystość, należy zlać cały olej. Najlepiej to zrobić odkręcając śrubę onzaczoną numerem (2) na kolejnym obrazku. Ten spust jest najniżej położony, więc zejdzie cały olej. Filtr siatkowy jak i olej w moim przypadku był całkiem czysty.
Obrazek
Filtr WIX 51203 oznaczony numerem (1). Odkręcamy go zwykłym dostępnym za 10 zł kluczem paskowym do filtów. Aby go odkręcić nie trzeba zlewać całego oleju. Wystarczy podłożyć wiadro. Wyleje się tylko tyle ile jest w filtrze i w rurce, do której filtr jest przykręcony. Filtr WIX ma budowę zamkniętą. Raczej nie da się bez jego rozcicnania sprawdzić czy jest czysty czy brudny. Należy go po prostu wymienić.

Jęśli są jeszcze jakieś filtry/miejsca, które mógłbym sprawdzić, to dajcie znać gdzie one się znajdują.
piotrbpm pisze:W Twoim wypadku czynnikiem jest czas i można się jeszcze pokusić o spr po tym przejeździe czy nie pieni się olej w skrzyni ?
Przy zatkanym filtrze lub gdy pompa ciągnie lewe powietrze olej się napowietrza a tarcze zamiast oleju dostają pianę ...
A że piany nikt nie lubi to i skrzynia nie chce ciągnąć :)
Postaram się w najbliższym czasie sprawdzić czy robi się piana.
Yanmar FX24D

carbonrim
Posty: 41
Rejestracja: 26 lip 2015, 18:11
Lokalizacja: Małopolska

Re: Yanmar z power shiftem - lista modeli.

Post autor: carbonrim » 04 cze 2017, 19:58

k_sit pisze:Pianę lubią panie a nie hydraulika . Faktycznie może być owa przyczyna . Jednak opsujesz, że zjawisko występuje na rozgrzanym oleju. Wiec zmienia się lepkość i pompa nie utrzymuje ciśnienia w układzie. Napewno są miejsca do sprawdzenia ciśnienia . Pomierz je na zimnym i rozgrzanym oleju, może okazać się wina uszczelnień sprzęgien lub zaworów a nawet samej pompy.
Rozumiem, że powinienem zaopatrzyć się np. w taki próbnik:
http://allegro.pl/tester-cisnienia-olej ... 16036.html
czy tak?
Ale gdzie go najlepiej podpiąć w Yanmarze?
Yanmar FX24D

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Yanmar z power shiftem - lista modeli.

Post autor: k_sit » 04 cze 2017, 22:43

Ten tester to jest nie do hydrauliki . Manometr w zakresie 200bar 25 MPa lub więcej. Raczej coś takiego z złączem. http://allegro.pl/zestaw-kontrolno-pomi ... 11347.html

ODPOWIEDZ