Ubytek płynu chłodzącego

Awatar użytkownika
plastek334
Posty: 373
Rejestracja: 03 lis 2013, 22:27

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: plastek334 » 02 lut 2019, 17:40

Nie możliwe że mam za mało bo po dłuższym nie dolewaniu widać blaszki a to chyba nie znaczy że jest za dużo.
Mam tylko lampkę temp bez zegarów.

Mati43
Posty: 248
Rejestracja: 01 gru 2016, 07:18

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: Mati43 » 27 lut 2019, 18:26

NIe wiem jak to jest u innych ale te silniki muszę mieć ciśnienie w układzie o czym mówi korek chłodnicy na 0,9b. Po to fabryka wyposażyła traktor w zbiornik otwarty wyrównawczy aby w nim był płyn. Sprawny korek utrzymuje stałe ciśnienie na 0.9 bara w przypadku Yanmara f15 i f20d które mam. Kiedy ciśnienie wzrośnie do 0.9 i je przekroczy automatycznie zawór w korku się uchyla i wyrzuca nadmiar płynu. Więc tak czy siak węże powinny być twardawe. Kiedy stygnie zasysa płyn. Powinno być go pod sam korek. Nie powinno być płynu tylko tyle aby zakryło żeberka, powinno być pod sam korek(gumowy grzybek). Przy sprawnym układzie nawet na zimnym silniku ma prawo być ciśnienie w układzie po uruchomieniu silnika, może ale nie musi. Aby upewnić się co do uszczelki, kupcie test do Co2. 20zł i po kłopocie.
Plastek, podstawowe pytanie, wali białym dymem? Dymem nie parą, śmierdzi płynem? Jeżeli nie masz wyrównawczego to możesz mieć płynu tylko tyle aby zakryło żeberka, nie pod korek jak pisałem wcześniej. Faktycznie wówczas może wyrzucać. Nagraj ewentualnie to co się dzieje będzie można coś więcej wywróżyć.

Awatar użytkownika
plastek334
Posty: 373
Rejestracja: 03 lis 2013, 22:27

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: plastek334 » 27 lut 2019, 18:46

Dymu w ogóle nie widać tylko przy odpaleniu czarna chmurka i tyle. Zbiorniczka nie mam wyrównawczego a traktorek był zalewany do pełna i tak że były widoczne kratki w obu przypadkach wywalało płyn. Teraz jak tylko znajdę czas wyjmę termostat i zobaczymy co się będzie działo w ten sposób sprawdzę drożność małego obiegu bo po rozgrzaniu nie było ubytku a przed ok 1,5 l

Mati43
Posty: 248
Rejestracja: 01 gru 2016, 07:18

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: Mati43 » 27 lut 2019, 19:20

Termostat jakby był nie sprawny to by był albo zamknięty albo otwarty więc raczej temat nie ten.

Awatar użytkownika
plastek334
Posty: 373
Rejestracja: 03 lis 2013, 22:27

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: plastek334 » 28 lut 2019, 10:43

Ale nie chodzi o termostat, tylko może jakiś wężyk przydkany jest a jak wywale go to pójdzie płyn na duży obieg i może będzie lepiej chyba że się mylę

Awatar użytkownika
plastek334
Posty: 373
Rejestracja: 03 lis 2013, 22:27

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: plastek334 » 12 kwie 2019, 08:42

Po przepracowaniu 12 mtg nie ma wycieku płynu, został zdemontowany termostat i na razie jest dobrze.

erenhardt
Posty: 91
Rejestracja: 15 sty 2016, 09:48

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: erenhardt » 17 cze 2019, 13:24

No wiec kupiłem uszczelkę, bo ewidentnie pierdział w chłodnicę.
Wymiana była dość prosta i szybka.
Obrazek
Jak się szybko okazało faktycznie stara uszczelką była walnięta
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Stara uszczelka, niby była zmieniana przed sprzedażą, 3 lata temu. Ale niech każdy oceni sobie sam.

Po wymianie płyt w chłodnicy stabilny.
Zastanawiam się czy po paru godzinach pracy dociągać śruby głowicy? Macie jakieś doświadczenie w tej kwestii?

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: piotrbpm » 17 cze 2019, 15:06

Tak ja dociągałem w Yanmar YM2210D ,dociągnąłem szpilki głowicy a potem na nowo ustawiłem zawory .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
plastek334
Posty: 373
Rejestracja: 03 lis 2013, 22:27

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: plastek334 » 17 cze 2019, 23:20

Ja u siebie w iseki tu 1500 dociągałem bo z 87 Nm zrobiło się 65 Nm i tak jak wyżej kolega również ustawienie zaworów na nowo

ODPOWIEDZ