Rozbudowa elektryki pod rejestracje.

marcinbg
Posty: 208
Rejestracja: 21 gru 2013, 13:59

Re: Rozbudowa elektryki pod rejestracje.

Post autor: marcinbg » 26 sty 2014, 11:49

Piotrze oto zdjęcie mojego alternatora trochę nie wyraźne w razie czego to po prostu przepisze ci te numery bo na chwilę obecną jest z tym problem bo w Sanoku Sypnęło zdrowo śniegiem hehe I nie jestem do końca pewien czy to o to chodzi. Więc sam oceń nic tam innego nie znalazłem :D
Załączniki
Zdjęcie0098.jpg
Zdjęcie0098.jpg (105.59 KiB) Przejrzano 8599 razy

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2574
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Rozbudowa elektryki pod rejestracje.

Post autor: marekspectra » 26 sty 2014, 13:15

Mam lampki ledowe które bedę chciał założyć na tylne błotniki zamiast istniejących odblasków. Wstępna koncepcja jest taka:

Jak najmniejsza ingerencja w istniejącą instalacje, zatem z zacisku + akumulatora prowadzę grubszy czerwony przewód w okolice stacyjki. Tuż po wyjsciu z zacisku , z racji bardzo łatwego dojscia wpinam gniazdo liniowe z bezpiecznikem 20A.

Odkręcam maskownice pod kierownicą, ukazują mi sie kable, stacyjka etc. Montuję kostkę przyłączeniową na śrubki..
kostka.jpg
kostka.jpg (4.25 KiB) Przejrzano 8597 razy
Zarabiam koncówkę czerwonego kabla oczkiem i wkręcam pod jeden z zacisków, nazwijmy go nr 1.

Montuję obok taki przekaźnik:
przekażnik.JPG
przekażnik.JPG (49.17 KiB) Przejrzano 8597 razy
Przy pedałach hamulca montuję hermetyczny włącznik świateł STOP
stop.jpg
stop.jpg (4.63 KiB) Przejrzano 8597 razy


Szukam na stacyjce zacisku na którym pojawia sie prąd po przekręceniu kluczyka na poz "1" jesli pojawia sie na kilku zaciskach - wybieram ten od którego idzie grubszy przewód (bedzie zapewne czerwony:)

Prowadzę kabel z tego zacisku do przekażnika i styku 86. Prowadzę czarny kabel ze styku 87 do masy - uwaga trzeba zarobić oczko i warto zalutować, oczko zakrecamy do masy pojazdu - miejsce musi być wytare z lakieru do żywego. Mocno skrecamy całość i można zabezpieczyć warstwą wazeliny technicznej (a nawet smarem)

Do zacisku 30 Prowadzimy gruby czerwony z oczka w kostec w którym jest zakrecony koniec przewodu biegnącego z akumulatora, czyli z jedynki.

Do zacisku 87 wpinamy gruby czerwony i prowadzimy do zacisku kostki nr "2"

W tym momencie mamy "mocny" prąd w zacisku nr 2 sterowany przez stacyjkę, zabezpieczony odrębnym bezpiecznikiem.

Teraz jak kto woli, ja zmostkuję zaciski 2 i 3 . Z zacisku 2 poprowadzę przewód na odrębny włącznik świateł pozycyjnych a z niego kabelki do samych świateł. Dzisiaj wybór włączników i ich mocy jest ogromny, warto wybrać mocny i hermetyczny np taki:
Obrazek
albo inny zintegrowany ze świecącą kontrolką... etc

Z zacisku nr 3 prowadzę przewód do włącznika STOP i wkrecam pod jeden zacisk. Z drugiego zacisku prowadzę przewód na tył traktorka do hermetycznej puszki z kostką przyłączeniową. Do tej puszki prowadzę kable z włącznika świateł postojowch i kable z przerywacza kierunkowskazów.

Z puszki wyprowadzam kable na lampy i pod gniazdo przyczepy.


Można tą propozycję zmodyfikować o skrzynkę bezpieczników umieszczoną w łatwo dostepnym miejscu gdzie dwa 15A bezpieczniki wpięte by były pod zacisk 2 i 3 a dopiero ze skrzynki biegły by przewody do włącznika STOP i świateł pozycyjnych.

Uwaga wybierając włacznik stop zwrócić uwagę na jego sposób działania ! Czyli kiedy nie hamujemy styki mają być rozwarte. Kiedy hamujemy styki sie zwierają - prąd płynie.

Nie jestem elektrykiem, po prostu tak to sobie wykombinowałem - wszelkie uwagi (krytyka) mile widziane :)

Dodam że w tej konfiguracji światła postojowe bedą sie świecić tylko z włączoną stacyjką. Nie ma mozliwości zostawienia pojazdu na światłach i zabrania ze sobą kluczyka. Chyba że wasza stacyjka na to pozwala. Plusem tego rozwiązania jest to że wyłączając silnik np w dzien nie zostawiamy traktorka na światłach. Tak samo zaciągając "reczny" w garażu - gasze silnik - światła gasną, chyba że gasisz linką a nie kluczykiem :)

Z racji tego że oświetlenie jest bardziej sobie a muzom - czyli sztuka dla sztuki - mi taki układ odpowiada.
PS

Z zacisku 1 możemy zdublować układ z przekaźnikiem - np do montażu halogenów. :)

Propozycja Piotra z wąłcznikem świateł z MF 255 - to już wyższy lewel - i ingerencja w fabryczna instalację jest znacząca - jej zasadność usprawiedliwia jedynie uzyskanie tablicy rejestracyjnej...

mówiłem już że zazdrosze? ! :)
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

marcinbg
Posty: 208
Rejestracja: 21 gru 2013, 13:59

Re: Rozbudowa elektryki pod rejestracje.

Post autor: marcinbg » 26 sty 2014, 13:24

Hehe wydaje się proste muszę jeszcze pomyśleć. Marku kiedy kończysz swój pług bo u mnie śniegu z 30cm, no i Co raz bardziej zaczynam być przekonany że pług do śniegu mógłby mi się przydać :D . A wracając do świateł nie wiem co z tą żarzącą kontrolką zrobić. Delikatnie się żarzy cały czas nie mniej nie mocniej widać tylko wieczorem i nie wiem. Przy dodawaniu gazu dalej tak samo więc to nie szczotki. Zapewne mostek. Czy można gdzieś taki dostać czy od razu muszę szukać alternatora???

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2574
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Rozbudowa elektryki pod rejestracje.

Post autor: marekspectra » 26 sty 2014, 15:23

fish pisze:Jestem na etapie montażu tylnych świateł pozycyjne/stop albowiem chcąc wyjechać na drogę (bez rejestracji ale jako wolnobieżny) muszę je posiadać. Czy Ktoś łopatologicznie podpowie mi gdzie się wpiąć w układ żeby pozycyjne świeciły po zapaleniu świateł przednich (długich albo krótkich) a stop działał niezależnie od świateł po włączeniu zapłonu. Podejrzewam że światła pozycyjne podpiąć pod przełącznik świateł przednich a stop pod stacyjkę. No właśnie tylko jak znaleźć to właściwe miejsce ? Traktor Kubota B1502.

Sciąg panel pod kierownicą, znajdz styki włącznika świateł. Próbówką sprawdz w którym gnieżdzie pojawia sie prąd po włączeniu świateł mijania. Uwaga sprawdz czy włączeniu swiateł długich dalej masz prąd na światłach mijania. Jeśli mijania gasną - dupa blada.

Jeśli świeci dalej , w to miejsce podepnij przewód który bedzie zasilał wszystkie światła postojowe. ( ja bym zrobił przekażnik jak w poscie wyżej, którego zacisk 86 byłby właśnie z tąd sterowany)

Znajdz kable biegnące do stacyjki , znajdz gniazdo w którym pojawia sie prąd po włączeniu kluczyka w "1" z tego gniazda poprowadz kabel do włącznika STOP.

Kable z włacznika STOP i Swiateł postojowych poprowadz na tył traktorka. Kup taką lub podobną skrzynkę hermetyczną:
puszka.jpg
puszka.jpg (2.65 KiB) Przejrzano 8595 razy
,

Zamontuj w niewidocznym miejscu, najlepiej suchym(nie pod błotnikiem)

Podepnij kable do kostek, z kostek wyprowadz kable na tylne lampy i/lub lampy na błotnikach.

Uwaga

Ja do skrzynki poprowadziłbym kabel masowy, który skrecony byłby z masą pod kierownicą. W tym rozwiązaniu nie masz innych bezpieczników niż oryginalne. W razie kłopotów, bedzie utrudnione określenie zródła problemu.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2574
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Rozbudowa elektryki pod rejestracje.

Post autor: marekspectra » 26 sty 2014, 15:35

marcinbg pisze:Hehe wydaje się proste muszę jeszcze pomyśleć. Marku kiedy kończysz swój pług bo u mnie śniegu z 30cm, no i Co raz bardziej zaczynam być przekonany że pług do śniegu mógłby mi się przydać :D . A wracając do świateł nie wiem co z tą żarzącą kontrolką zrobić. Delikatnie się żarzy cały czas nie mniej nie mocniej widać tylko wieczorem i nie wiem. Przy dodawaniu gazu dalej tak samo więc to nie szczotki. Zapewne mostek. Czy można gdzieś taki dostać czy od razu muszę szukać alternatora???
Co do sniegu to mnie krzyże bolą :) Na szczęscie jeszcze dzien i mój pług bedzie gotowy :)


Wymontuj alternator, zawieź do zakładu gdzie robią alternatory. Poza luźnym paskiem klinowym, możesz mieć kończące sie szczotki (sprawdz zanim oddasz alternator) Ale najprawdopodobniej padła dioda na mostku - Zrob go szybko, jazda z takim alternatorem nie wydłuży życia akumulatora :)
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Rozbudowa elektryki pod rejestracje.

Post autor: k_sit » 29 sty 2014, 22:27

Witam Odnośnie podłączenia postojówek u mnie był bodajże żółty przewód nie mam licznika ale prawdopodobnie podświetlenie wskaźników tak podłączyłem odnośnie stopu pociągnąłem + z bezpiecznika i na wł umieszczony nad dźwigniami pedałów z stamtąd na lampę zespoloną .Lampę za 10pln szt od przyczepki w lampie podpinasz w miejsce stopu .Kierunki jak masz na błotnikach przedłużasz przewody do lampy na tył . Ja pobawiłem się trochę i dodałem gniazdo do przyczepki podpoiłem lawetę i woziłem z działki nad Gierkówką drzewo .

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Rozbudowa elektryki pod rejestracje.

Post autor: k_sit » 29 sty 2014, 22:40

marcinbg odnośnie twojego alternatora takie pytanko :czy jest to alternator do którego dochodzi gruby kabel z aku ,czy ala alternator z dwoma cienkimi przewodami .
1 > Jak nie wiesz jak się za niego zabrać oddaj do speca .Lecz można sprawdzić kila punktów tj.
a > diody
b > szczotki
c > regulator prawdo prawdopodobnie jest zespolony z szczotko trzymaczem lecz może być osobno
2 > To prądniczka prądu zmiennego z dodatkowym prostowniko-regulatorem .Podobny regulator jak w małych kosiarkach do trawy lub w quadach .

Awatar użytkownika
plastek334
Posty: 373
Rejestracja: 03 lis 2013, 22:27

Re: Rozbudowa elektryki pod rejestracje.

Post autor: plastek334 » 11 lut 2014, 17:38

Mam taki problem. Może ktoś pomorze mi go rozwiązać.
Mam alternator 35 A W ciągniku mam 2 przednie żarówki po 25 W i kierunki chyba po 10 W po włączeniu kierunki bardzo wolno migają ale jeśli podłączę wóz w którym mam światła wszystko zaczyna ładnie pracować o co chodzi z tym ??
pozdr.

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2574
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Rozbudowa elektryki pod rejestracje.

Post autor: marekspectra » 11 lut 2014, 21:52

Zmien żarówkę w kierunkowskazie z 10 W na 21 W i napisz co sie zmieniło :)
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
plastek334
Posty: 373
Rejestracja: 03 lis 2013, 22:27

Re: Rozbudowa elektryki pod rejestracje.

Post autor: plastek334 » 11 lut 2014, 22:31

W taki sposób nie działają wcale kierunki w połączeniu z wozem lub przyczepka ale jeśli chodzi o sam traktor wszystko pasuje ;p może chodzi o przerywacz jest za słaby żeby działał na tylu kierunkach.

ODPOWIEDZ