Strona 2 z 2

Re: Regulator napięcia?

: 06 lut 2018, 10:18
autor: Waldi
Witam.Kolega w aucie miał tak samo.Okazało się że kabel masowy z akumulatora nie stykał pod śrubą przykręconą do karoserii,wyczyściłem to miejsce i przy klemie też ,trochę wazeliny technicznej na połączenia w tych miejscach i wszystko ok. Aby sprawdzić rozrusznik czy kręci zewrzyj kluczem dwie śruby na elektromagnesie rozrusznika,do jednej dochodzi gruby kabel z aku a z drugiej wchodzi gruby kabel do rozrusznika.Trochę poiskrzy ale będziesz wiedział od razu czy kręci.

Re: Regulator napięcia?

: 06 lut 2018, 21:31
autor: Miecho
I dokładnie tutaj tak było, kabel masowy od akumulatora przechodzi przez ramę i tutaj był przetarty.
Na akumulatorze 13.5, a na stykach od 0 do 8-9V, drugim problemem był metalowy brelok przy kluczyku, który "przyspawał" się do kolumny kierowniczej :oops:
"Bolce" na akumulatorze wyszlifowane, nowe klemy założone, kabel masowy wymieniony - pali od strzała :D

Po oględzinach stwierdzam, że większość kabli mam do wymiany, a zwłaszcza te, gdzie ciekła ropa, peszle i izolacje stwardniały, kruszą się, a minusowa temperatura w garażu jeszcze potęguje to zjawisko. W wielu miejscach widać goła miedź, w końcu będzie z tego większy problem.
Tylko jak się za to zabrać? Kupić przewody? Dorabiać wtyczki? Zlecać komuś?
Dzisiaj dorobiłem przewody od wskaźnika poziomu paliwa, połamały mi się w rękach, dostępne u nas "wsówki" nie pasują do japońskich wtyczek :(
potrzebne są długie z otworkiem tam gdzie u nas jest haczyk

Wracając do tematu, traktor działa, regulator non-stop ładuje

Re: Regulator napięcia?

: 07 lut 2018, 17:46
autor: emek650
Tylko jak się za to zabrać? Kupić przewody? Dorabiać wtyczki?
Obcinasz stary przewód ok. 1cm od kostki, ściągasz izolację, lutujesz nowy kabelek, naciągasz na miejsce połączenia koszulkę termo, zaciskasz i gotowe, praca żmudna i czasochłonna.

Re: Regulator napięcia?

: 07 lut 2018, 20:09
autor: Miecho
Jak byś wczoraj stał mi za plecami :D