Światła awaryjne

aro1125
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2018, 19:55

Re: Światła awaryjne

Post autor: aro1125 » 09 gru 2018, 15:10

Obrazek

Prosta sprawa. Diody musisz zastosować aby była zapora zapobiegająca świeceniu wszystkich świateł po przełączeniu kierunku.

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 726
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Światła awaryjne

Post autor: emek650 » 09 gru 2018, 16:55

Schemat śliczny, choć uproszczony, zasilanie kierunków jest z 15-stki, a awaryjnych z 30-stki, a przerywacz samochodowy ma jeszcze styk 31 (masa).

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1390
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Światła awaryjne

Post autor: k_sit » 09 gru 2018, 17:19

To zawsze może dać dodatkowy przerywacz i jego podłączyć z wyjścia bezpośredniego z +akum .
pozdr. Krzysiek.

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 726
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Światła awaryjne

Post autor: emek650 » 09 gru 2018, 17:49

Albo włącznik awaryjnych z odpowiednią ilością styków. :D

aro1125
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2018, 19:55

Re: Światła awaryjne

Post autor: aro1125 » 09 gru 2018, 19:39

Dlatego nie kupujemy przerywacza samochodowego, tylko traktorowy :P
Nie ma tu nic uproszczonego, bo masa nie ma wpływu na nic.

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 726
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Światła awaryjne

Post autor: emek650 » 10 gru 2018, 07:27

Nie ma tu nic uproszczonego, bo masa nie ma wpływu na nic.
To ciekawa teoria....... :D . Oczywiście bimetalowy przerywacz nie ma styku 31, pisząc o uproszczeniu bardziej chodziło mi o podłączenie całego układu "na ostro" do akumulatora.

aro1125
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2018, 19:55

Re: Światła awaryjne

Post autor: aro1125 » 10 gru 2018, 15:57

emek650 pisze:
10 gru 2018, 07:27
Nie ma tu nic uproszczonego, bo masa nie ma wpływu na nic.
To ciekawa teoria....... :D . Oczywiście bimetalowy przerywacz nie ma styku 31, pisząc o uproszczeniu bardziej chodziło mi o podłączenie całego układu "na ostro" do akumulatora.
No dobrze, w takim razie słucham.
Co mi da podpięcie przerywacza do masy ?? ;)

Tak pytam, bo to "ciekawa teoria" :P

Co do mojego uproszczonego rysunku to chyba chodzi o to żeby sprawę gościowi uprościć a nie wymądrzać się
i wyskakiwać ze schematami w których symbole przez laika są trudne do rozszyfrowania ;)

Poza tym co tu dużo gadać. Podłącz tak a gwarantuje że wszystko będzie śmigać.

lewan24pl
Posty: 579
Rejestracja: 15 cze 2015, 21:42
Lokalizacja: UK

Re: Światła awaryjne

Post autor: lewan24pl » 10 gru 2018, 16:16

A jak te diody wyglądają bo po schemacie podłącze bez problemu tylko nie wiem nawet ja te diody wyglądają :lol: :lol: :lol:
Bo tak to bym kupił na allegrowie i po problemie.A i tam nie ma plus minus różnicy :?:
To rozumiem że te diody działają tak jak by zawór który nie puszcza w drugą stronę tak na chłopski rozum :D
Bo nie znam się na prądzie za bardzo
I czy są różne rodzaje,moc

aro1125
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2018, 19:55

Re: Światła awaryjne

Post autor: aro1125 » 10 gru 2018, 17:22

a Chociażby tak:
https://allegro.pl/oferta/by550-800-dio ... 7553733792

5A wystarczająco jak na kierunki do traktorka.

Dokładnie tak. Dioda prostownicza w jedną stronę przewodzi, w drugą nie.
Nie przewodzi od strony tego paska
Można powiedzieć że to taki zawór zwrotny ;)

lewan24pl
Posty: 579
Rejestracja: 15 cze 2015, 21:42
Lokalizacja: UK

Re: Światła awaryjne

Post autor: lewan24pl » 10 gru 2018, 18:05

A to takie małe g....
Teraz to jestem w domu już rozumiem to wystarczy na kablu wlutować i podłączyć zgodnie ze schematem i tule.
Dzięki wielkie,w przerwie świątecznej to ogarne to się pochwale.
Wielkie dzięki

ODPOWIEDZ