Srzęgło Kubota B2150.

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Srzęgło Kubota B2150.

Post autor: Szam » 17 maja 2015, 12:18

W Kubocie B2150 jest klasyczne sprzęgło dwustopniowe z talerzowymi sprężynami wyciskającymi. Już raz je rozbierałem, zaraz po kupnie 6-7 lat temu, wymieniłem sprężyny talerzowe dałem do szlifowania dociski i zregenerowałem tarcze sprzęgłowe. Jednak po montażu okazało się , że nie działa płynnie na żadnym stopniu. Objawy są takie, że zgrzyta po zębach skrzyni. niemiłosiernie czasami. A niekiedy płynnie wrzucam biegi bez żadnego zgrzytu. Wyłączenie wałka WOM przez wciśnięcie pedału sprzęgła do oporu odbywa się też z dużym hałasem sprzegła. Podejrzewam stwierdzoną przed montażem nierównoległość płaszczyzn docisków. Jednak nie jestem mechanikiem i pewnie przyczyn może być więcej. Jakie?
Te zgrzyty powodują, że cierpi nie Kubota a moja dusza. Zamierzam zabrać się za naprawę. Na co zwrócić uwagę?

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Srzęgło Kubota B2150.

Post autor: k_sit » 17 maja 2015, 21:36

Pierwszy i drugi stopień sprzęgła jak kojarzę w polskich ciągnikach ustawia się śrubami na dźwigienkach 3-5 I stop 5-12 stopień odległości od łożyska oporowego. Skoro nie rozłącza sprawdź odległości między łożyskiem. Może któraś dźwigienka nie odciąga tarczy dociskowej co towarzyszy brakiem pełnego rozłączenia. Należy sprawdzić łożysko walka sprzęgłowego może się blokować i powodować przeniesienie momentu obrotowego. Opisywać trudna rzecz jak niema fotki ,usterek może być wiele i to błahych.

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Srzęgło Kubota B2150.

Post autor: Szam » 17 maja 2015, 22:03