Kubota B1502 - oleje silnikowe.

fish
Posty: 76
Rejestracja: 07 mar 2013, 17:17

Kubota B1502 - oleje silnikowe.

Post autor: fish » 04 lis 2014, 22:14

Przed zimą chcę wymienić olej. Zgodnie z zaleceniami mojego sprzedawcy traktorka zawsze był to olej Agrol Stou 10W30. http://lotosoil.pl/resource/show/12676.pdf
A dzisiaj w sklepie sprzedawca stwierdził że to straszne dziadostwo :shock: i poleca wszystko inne tylko nie to. Dziwne, więc zadzwoniłem do mojego sprzedawcy i faktycznie delikatna zmiana. Teraz traktorki zalewają Agrol Stou ale 10W40. A moim sklepie z olejami gościu w śmiech i twierdzi że najlepszym rozwiązaniem będzie Turdus 15W40 (pamiętam że Piotrbpm na tym śmiga). Czy to nie za gęste ? Przejrzałem forum i wiem już że oznaczenia oleju mają być wybite na korku wlewu ale do traktora mam strasznie daleko. Koledzy co lejecie ?

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Kubota B1502 - oleje silnikowe.

Post autor: k_sit » 05 lis 2014, 14:21

Olej to 15w-40 do diesla obojętnie jakiej firmy ,ja zastosowałem castrol magnetik też nie wiedziałam co wcześniej wlano . Przepłucz olejem nowym maszynowym i spuść, później zalej właściwym. Nie zapomnij o filtrze.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 13:31 przez k_sit, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
plastek334
Posty: 373
Rejestracja: 03 lis 2013, 22:27

Re: Kubota B1502 - oleje silnikowe.

Post autor: plastek334 » 05 lis 2014, 15:38

Ja w swoim mam Turdus 15W40 i nie sądzę żeby był za gęsty.

Awatar użytkownika
petra
Posty: 604
Rejestracja: 23 paź 2013, 18:25
Lokalizacja: Warszawa/ Brok

Re: Kubota B1502 - oleje silnikowe.

Post autor: petra » 06 lis 2014, 19:07

Witam Panowie, tak właściwie wszyscy macie rację! W moim traktorku na wewnętrznej stronie pokrywy bocznej silnika, oprócz tzw. "krzaczków" nie do przeczytania dla mnie jest napisane "10W30" co jest oznaczeniem oleju, a właściwie zakresem temperatur w jakich ten olej powinien być stosowany. Pierwsza cyfra '10' oznacza, że olej gęstnieje przy około -25 st.C , litera 'W' oznacza lepkość tzw. zimową, liczba '30' oznacza temperaturę tzw. letnią. W naszych warunkach klimatycznych najpopularniejsza jest '40' i ja stosuję olej o oznaczeniu 10W40 , a że mam dostęp do hurtowych cen to leję "SELENIĘ" zalecaną do dostawczych Ducato.
Oczywiście mógłbym sobie kupić Mobila czy Castrola także Lotosa w cenach hurtowych, ale zrobiłem ponad 100 tyś. autem osobowym na selenii to ...mam zaufanie i nie pomylę się przy dolewce.
Olej Lotos jest zalecany przez takich producentów jak KIA więc nie może być złym olejem. Jedynie trzeba uważać na inne oznaczenia i zastosowania olejów np. do benzynowych, diesla chociaż bywają także uniwersalne. Ważne są także oznaczenia jakościowe API, ACEA
Mam jeszcze na koniec taką uwagę - Nigdy nie wolno wlewać oleju o niższych parametrach niż zalecane i ....dolewać co popadnie, a przede wszystkim oleju przekładniowego do silnikowego
Co z resztą uczynił swego czasu mój szanowny szwagier i ...zatarł silnik Fiata 125p
Pozdrawiam
Petra
Ps. Do nowoczesnych silników diesla powinno się stosować oleje ze specjalnymi dodatkami, ale nas to nie dotyczy, przecież nie mamy - katalizatorów i filtrów cząstek stałych!!!!
Petra
Kubota GL23

Awatar użytkownika
vitara
Posty: 150
Rejestracja: 19 paź 2014, 21:30

Re: Kubota B1502 - oleje silnikowe.

Post autor: vitara » 07 gru 2014, 10:49

ok a więc 10w40 castroll choć ja mam zaufanie o shell, dorabiam jako mechanik i castrol rozszczelaniał silniki i uszczelnienia, po zalaniu shellem , albo nawet orlenem problem znikał , ale mniejsza o to to subiektywna opinia drobnego mechanika, tylu ludzi leje castrola i sobie chwali.

Ale jaki to ma być syntetyk , mineralny ? półsyntetyk ?

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Kubota B1502 - oleje silnikowe.

Post autor: toku74 » 07 gru 2014, 16:08

Bo Castrol to ... W zasadzie już o nim napisałeś - dizadostwo. Też miałem przez niego sporo problemów. Jedyne co u niego dobre to cena, ale ta najwidoczniej jest wprost proporcjonalna do jakości.
Co do reszty to oczywiście najlepiej lać syntetyki. Jest taki jeden fajny. Zwie się Valvoline 10W30 Max Life Synthetic Blend. Wydaje się być fajnym połączeniem kilku wartości tym bardziej jako formuła Max Life. Sprawdzi się przy ciągnikach które są używane sezonowo.

ODPOWIEDZ