Strona 1 z 5

Kubota GL33 hi-speed

: 08 paź 2019, 07:34
autor: kamil_rc
Witajcie!
W tym temacie będę przedstawiał swoje boje z kubotą gl33, miejmy nadzieje że tylko usprawniające prace a nie konieczne naprawy :)

A więc oto o czym mowa;
Obrazek

Na początek do wykonania operacje;
-zmiana oleju w skrzyni
-zmiana oleju w przednim moście
-zmiana radia na polską czestotliwość
-zmiana lamp roboczych
-wymiana siłowników drzwi i szyby tylnej


Olej w skrzyni został zmieniony na FUCHS TITAN ATF 3000+filtr 57098 WIX
Olej w moście zmieniono na 80w90
Lampy robocze, jak narazie tylko przód wybór padł na wesem 4000LM

Poniżej parę zdjęć;

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Pozostało do zrobienia;
wspawanie haków na TUZ
mycie tapicerki w srodku
zamontować kogut ostrzegawczy
zmiana lamp roboczych tylnich
zmiana lampy cofania
zmiana lampy oświetlenia kabiny
malowanie ciągnika-ktoś się postarał i go pięknie oszpecił srebrną farbą
nabicie klimatyzacji
zmiana filtra paliwa

i czas pokaże jak będzie z wyciekami...:)

Re: Kubota GL33 hi-speed

: 08 paź 2019, 08:07
autor: lewan24pl
No fajny i z kabiną
A on nie miał czasem ładowacza???bo widać jakieś wyjście hydraliczne prawej strony

Re: Kubota GL33 hi-speed

: 08 paź 2019, 09:24
autor: kamil_rc
Miał ale nie dojechał, pewnie japońcom nie zmieścił się do kontenera. Ale został za to joystic na elektrozawory w kabinie, a ładowacz jest w planach więc może uda się odpalić na tym joysticku :)

Re: Kubota GL33 hi-speed

: 08 paź 2019, 13:36
autor: lewan24pl
No tak uda się tylko dokupić rozdzielacz na cewkach i będzie ok tylko trochę kosztuje taki ale komfort pracy super
Nie no super ja mam gl260 i kurcze tej kabiny pozazdrościć z klima naprawdę extra

Re: Kubota GL33 hi-speed

: 11 lis 2019, 21:36
autor: kamil_rc
Po krótkim użytkowaniu powychodziło parę defektów, przedni most do roboty-ale to był pewniak, cieknie olej z łączenia kadłuba z silnikiem-tutaj muszę zweryfikować gdzie dokładnie. Okazało się że na gałkach kierowniczych mam spore luzy, nowy komplet drążków kierowniczych to koszt 250 euro w greckim sklepie wiec spora przesada....

Udało się dopasować gałki z C 328-nie leżą one idealnie na stożku ale temat jak najbardziej do dopasowania.
Oprócz gałek był również luz na przekładni z serwem, ale japońce przewidzieli i jest śruba do regulacji luzu. Niestety nie mam zdjęć z operacji kasowania luzu ale ja sobie utrudniłem i serwo zdemontowałem-w sumie nie potrzebnie jak się później okazało. Śruba kasowania luzu jest w osi wieloklinu gdzie jest mocowania dźwignia drążków kierowniczych lecz od góry-dostęp bardzo trudny. Należy odkręcić całkowicie górną śrubę-kapturek na klucz 14, pod kapturkiem mamy szpilkę nagwintowaną z naciętym miejscem na płaski śrubokręt, luzujemy nakrętkę kontrującą-rozmiar 17 lub 19, i przekręcamy śrubokrętem w jedną lub drugą stronę-pamiętajcie aby sprawdzić działanie serwa w całym zakresie jego pracy bo przekładnia na pewno nie jest równo wytarta. Kontrujemy nakrętką, zakładamy kapturek zabezpieczający i mamy luzy skasowane :)

Początkiem tamtego tygodnia dojechały lampy robocze na tył wesem, i nieco wcześniej udało się już zamontować koguta i zrobić pranie tapicerki:) Ale zdjęcia dopiero muszę zrobić bo różnica kolosalna...

No i najgorsze co wyszło przy pracy w polu,podczas orki zaczął lać jeden z wtrysków. więc czeka mnie trochę rozkręcania i regeneracja lub zakup nowych wtrysków (oryginał na ebay w Niemczech 120$ a chińczyk ok 45$).

A tu elementy które należalo wykonać do przerobienia koncówek drążków kierowniczych;
Obrazek
Obrazek

Oczywiście te elementy zostały przyspawane do starych drążków, zdjecia będą przy relacji z wyciągania wtrysków.

A tak wygląda praca na padniętym wtrysku.... https://www.youtube.com/watch?v=YeBt1Us ... qZm9qY8OFU

Re: Kubota GL33 hi-speed

: 11 lis 2019, 22:33
autor: lewan24pl
Nie spoko te drążki ale z jednej strony prawej jest rozkręcamy a z drugiej na stałe to co zrobisz odetniesz te stare i wspawasz te dorobione
Zrób zdjęcia jak skończysz drążki bo u mnie lekki luz a też patrzałem kupić w Grecji to masakra 250e za jeden

Re: Kubota GL33 hi-speed

: 11 lis 2019, 22:53
autor: kamil_rc
Drążki już zrobione, i jest tak że na jeden drążek przychodzi gałka z prawym i gałka z lewym gwintem. W tej tulejce do wspawania jest gwint prawy i lewy i regulujesz zbieżność kręcąc całym drążkiem (samym prętem), oba drążki tak samo bo są one nieco wygięte, i żeby można było odpowiednio trafić. Oczywiście na gałce jest nakrętka do kontry.

Re: Kubota GL33 hi-speed

: 11 lis 2019, 23:29
autor: lewan24pl
Tak w prawej strony regulujesz zbieżność bo mam GL to wiem jak to zrobione
Wrzuć zdjęcia jak możesz jak to zrobiłeś
A tu masz filmik jak rozebrać piasty z przodu
https://youtu.be/Cea6ROWFpWo

I jak szukasz części to też popatrz na kubote
L2900,L3300,L4200 wyglądają jak GL tylko nie mają tak rozbudowanej hydrauliki wersja europejska tak myślę

Re: Kubota GL33 hi-speed

: 12 lis 2019, 05:47
autor: kamil_rc
Dzięki za film! U mnie muszę cały przedni most zrzucić bo nawet leje na uszczelniaczu gdzie przychodzi wał napędowy, ale to najpierw muszę się odgrzebać z remontami u siebie żeby mieć więcej czasu.

Re: Kubota GL33 hi-speed

: 12 lis 2019, 16:59
autor: lewan24pl
Wrzucę ci zdjęcia z katalogu przedniego mostu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A jak możesz to wrzuć te drążki jak zrobiłeś to się przyda może komuś