Kubota b1600DT mit 1.9 D swap motor

nordyk
Posty: 41
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:23

Kubota b1600DT mit 1.9 D swap motor

Post autor: nordyk » 05 lut 2017, 14:01

Kubota B1600DT : kupiłem ją z zajechanym silnikiem i zrobiłem mu swap. Teraz siedzi w nim silnik 1.9 D z audi. Silnik ma 70Km i około 230 Nm, przynajmniej tak pisze na Wikipedii.

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/2/4/ ... 558[1].jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/2/4/ ... 612[1].jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/2/4/ ... 626[1].jpg

Gdyby co silnik D950 z drugiej Kuboty jest już też po remoncie i jest na sprzedaż. Pzdr

Membranę do pomki paliwa Kuboty zrobiłem z membrany do pompki od w126p. Taka oto membrana http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=1942
Trzeba zmienić tylko bolec - ja obciąłem nowy oryginalny i po wymierzeniu odpowiedniej długości przyspawałem odcięty stary bolec. Złożtłęm do kupy nadmiar obciąłem. Chodzi do dzisiaj. Zdjęć nie mam bo nie myślałem żeby wtedy dokumentacje robić.

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Kubota b1600DT mit 1.9 D swap motor

Post autor: emek650 » 05 lut 2017, 22:05

Jak rozwiązałeś napęd pompy hydraulicznej, w oryginale jest napędzana kołem rozrządu.

nordyk
Posty: 41
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:23

Re: Kubota b1600DT mit 1.9 D swap motor

Post autor: nordyk » 05 lut 2017, 23:23

Pompa będzie oryginalna z silnika d950 napędzana na pasek z wału korbowego, z przełożeniem 1:2
lub mam jeszcze pompę od T25 też może być napędzana na pasek. Szajbę muszę wytoczyć :D

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Kubota b1600DT mit 1.9 D swap motor

Post autor: emek650 » 06 lut 2017, 21:19

Od T25 chyba nie powinna być napędzana paskiem, chyba że przez łożyskowany wałek.

kamil00
Posty: 136
Rejestracja: 04 lut 2014, 18:27

Re: Kubota b1600DT mit 1.9 D swap motor

Post autor: kamil00 » 07 lut 2017, 16:03

Jeśli można wiedzieć to kol. nordyk ile dałeś za kubotke tą uszkodzoną ? co do pompy od t 25 to ludzie pakują je jako pompy do wspomagania np. do traktorów typy c330 c360 lecz powinno się stosować takie wsporniki jak np tutaj http://allegro.pl/wspornik-napedu-pompy ... 51937.html

nordyk
Posty: 41
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:23

Re: Kubota b1600DT mit 1.9 D swap motor

Post autor: nordyk » 07 lut 2017, 20:23

05.03.2017
Swap skończony w 95% pozostały jeszcze szczegóły:

http://www.pomniejszacz.pl/files/img-20 ... 112015.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/files/img-20 ... 111944.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/files/img-20 ... 111934.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/files/img-20 ... 111925.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/files/img-20 ... 112004.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/files/img-20 ... 111910.jpg

Pompa z silnika d950, pozostało jeszcze przedłużenie maski lub zrobienie nowej z włókna szklanego, poprzypinanie nowej instalacji elektrycznej. :D

szymon28
Posty: 206
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:10
Lokalizacja: Wodzisław sl

Re: Kubota b1600DT mit 1.9 D swap motor

Post autor: szymon28 » 20 kwie 2017, 15:09

Mierzyłeś już prędkość maksymalną?

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2574
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Kubota b1600DT mit 1.9 D swap motor

Post autor: marekspectra » 21 kwie 2017, 11:52

Jeśli prace postąpiły dalej - podziel sie fotkami :) Generalnie dość ciekawa przeróbka - jestem ciekaw efektu. No i sam kierunek swapu tj nie silnik Kuboty tylko zamiast silnika kuboty :)
Coś wiecej o kryzie, sam robiłeś? ktos inny ,etc
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

nordyk
Posty: 41
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:23

Re: Kubota b1600DT mit 1.9 D swap motor

Post autor: nordyk » 02 maja 2017, 16:55

Cześć, traktor skończony trzeba tylko nowy look maski zrobić. Wszystko współdziała bez problemu. Ciągnąłem już przyczepę na której było 1700kg - ruszałem z dwójki na dużej skrzyni - bez zająknięcia. Kosiarkę bijakową - własnej roboty też podczepiłem i dawniej musiałem jeździć na małej skrzyni na 1 i na wałku były pośrednie obroty, kosiarka ma szerokość 130cm. Teraz ta sama kosiarka i jeździłem na dużej skrzyni na 2. Z pługiem który jest na YT dawniej na małej skrzyni i na 2 lub 3 w piachu i skiby za bardzo się nie odwracały teraz mogę orać z większą prędkością i skiby ładnie się odkładają. Maszyna się teraz nie męczy, praca na tym sprzęcie jest teraz przyjemnością - mogę tak powiedzieć. Dawniej po ulicach jechałem i miałem 2 tys obr/min było to chyba koło 12 km/h ? - nawet nie wiem nigdy nie mierzyłem. Teraz silnik kręci się do 4,5 tys obr więc sami wiecie :) po ulicach jeździ teraz pomarańczowa strzała. Swap wspominam dobrze, kryzę mierzyliśmy; wycinaliśmy plazmą też sami wszystko było w miarę proste. Najtrudniejsze było wykombinowanie mechanizmu z łożyskiem wyciskowym - które spasowało z mercedesa w124 - akurat leżało pod stołem :) Sprzęgło wysprzęgla jak dawniej nie za nisko nie za wysoko, nie ślizga i nie rwie. Kubota jest dłuższa o około 25 cm - poprawiło się też dociążenie przedniej osi. Muszę nagrać jakiś film i wstawię na YT - będzie wszystko pokazane. Ale to gdzieś w sierpniu - jak zjadę do polski na urlop.

Awatar użytkownika
rossia
Posty: 26
Rejestracja: 21 lut 2015, 22:15
Lokalizacja: Okolice Łęcznej

Re: Kubota b1600DT mit 1.9 D swap motor

Post autor: rossia » 28 maja 2017, 23:13

Witam.
Mam pytanko jak sprawuje się Tobie traktorek z tą modyfikacją. Czy od czasu montażu miałeś jakieś problemy i awarie? Pytam się gdyż mam Kubote b8200 hst-d z silnikiem d950 A-TD. Mam problem z silnikiem dymi z odmy i ciśnienie spada na ciepłym silniku do 0,7 bara. W geneus krzyknęli za remont 5 tyś. Dlatego chciałbym się dowiedzieć czy to jest "normalna" cena za taką naprawę. Rozważam wszystkie możliwe warianty żeby jakoś naprawić lub wymienić ten silnik. Dlatego proszę o poradę w tym temacie.
Pozdrawiam Piotr.

ODPOWIEDZ