Kubota B1902

zbYszek
Posty: 441
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:27
Lokalizacja: gmina Kluki :)

Re: Kubota B1902

Post autor: zbYszek » 12 kwie 2016, 09:57

Cadi pisze:Witajcie :)
Na zdjeciu ktore jest poznaczone czerwonym "paskiem",na tej linii od osi i do dyszla,czuje sie "amortyzacje" na wygiecie,lub "sprezynowanie", niewiem jak to dokladnie wytlumaczyc....Jak i pod jakim katem to najlepiej wzmocnic ? Tyl przyczepki, tzn rama jest za osia poloczona na wszystkie strony jak widac, a przod nie za bardzo....
Pozdrawiam
Najlepiej określić to jako "sprężynowanie" - odkształcenie odwracalne po odjęciu obciążenia. :)
Jak wzmocnić? Najpierw trzeba ustalić, gdzie wzmocnić - gdzie jest przekrój krytyczny?
Ano krytyczna jest przednia poprzeczka ramy - mniej więcej połowa odległości pomiędzy hakiem a osią i miejsce drastycznej zmiany przekroju. Wzmocnienie (a raczej usztywnienie) ramy można zrobić na dwa sposoby, z których drugi ma dwie wersje. :)
1. Korzystając z wystawionych małych słupków podnoszących skrzynię dospawać do nich profil zamknięty (najlepszy stosunek masy do sztywności) "kopiujący" ramę aż do przedniej jej poprzeczki. Stamtąd wypuścić zastrzały do dyszla - mniej więcej do 2/3 jego długości licząc od poprzeczki ramy. (kolor czerwony na zdjęciu)
2. Od osi tylnej pociągnąć skośnie belkę o przekroju prostokątnym 60x40(30) zbieżnie do dyszla i połączyć z nim znów w 2/3 jego długości. Bardzo ważne jest, by połączyć tę belkę z poprzeczką ramy! (niebieski na zdjęciu)
2a. Podobnie z tą różnicą, że trzeba dać dwie belki idące podwójnie zbieżnie - najlepiej z okolic piast kół. (żółty na zdjęciu)
Wybór należy do konstruktora - ważne jeszcze są szczegóły geometrii - jeżeli odległość pomiędzy belkami a poprzeczką ramy w wersjach 2. będzie zbyt mała, to efekt usztywnienia też nie zachwyci. W wersji 1. można zastosować stosunkowo małe i lekkie przekroje - dla lepszego usztywnienia można im machnąć małe zastrzały...
Załączniki
cadi.jpg
cadi.jpg (51.08 KiB) Przejrzano 12398 razy
--
pozdrrrawiam!
zbYszek http://www.zbychewka.pl

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Kubota B1902

Post autor: k_sit » 12 kwie 2016, 12:01

Faktycznie można było tak zastosować lub wstawić paski blachy pomiędzy profile. Ewentualnie zastosować zamiast tej ramy blachę wygięta w 2/3 zamkniętego C coś sposobie jak ramy przyczep z przetłoczeniami.

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 13 kwie 2016, 08:54

zbYszek pisze:
Cadi pisze:Witajcie :)
Na zdjeciu ktore jest poznaczone czerwonym "paskiem",na tej linii od osi i do dyszla,czuje sie "amortyzacje" na wygiecie,lub "sprezynowanie", niewiem jak to dokladnie wytlumaczyc....Jak i pod jakim katem to najlepiej wzmocnic ? Tyl przyczepki, tzn rama jest za osia poloczona na wszystkie strony jak widac, a przod nie za bardzo....
Pozdrawiam
Najlepiej określić to jako "sprężynowanie" - odkształcenie odwracalne po odjęciu obciążenia. :)
Jak wzmocnić? Najpierw trzeba ustalić, gdzie wzmocnić - gdzie jest przekrój krytyczny?
Ano krytyczna jest przednia poprzeczka ramy - mniej więcej połowa odległości pomiędzy hakiem a osią i miejsce drastycznej zmiany przekroju. Wzmocnienie (a raczej usztywnienie) ramy można zrobić na dwa sposoby, z których drugi ma dwie wersje. :)
1. Korzystając z wystawionych małych słupków podnoszących skrzynię dospawać do nich profil zamknięty (najlepszy stosunek masy do sztywności) "kopiujący" ramę aż do przedniej jej poprzeczki. Stamtąd wypuścić zastrzały do dyszla - mniej więcej do 2/3 jego długości licząc od poprzeczki ramy. (kolor czerwony na zdjęciu)
2. Od osi tylnej pociągnąć skośnie belkę o przekroju prostokątnym 60x40(30) zbieżnie do dyszla i połączyć z nim znów w 2/3 jego długości. Bardzo ważne jest, by połączyć tę belkę z poprzeczką ramy! (niebieski na zdjęciu)
2a. Podobnie z tą różnicą, że trzeba dać dwie belki idące podwójnie zbieżnie - najlepiej z okolic piast kół. (żółty na zdjęciu)
Wybór należy do konstruktora - ważne jeszcze są szczegóły geometrii - jeżeli odległość pomiędzy belkami a poprzeczką ramy w wersjach 2. będzie zbyt mała, to efekt usztywnienia też nie zachwyci. W wersji 1. można zastosować stosunkowo małe i lekkie przekroje - dla lepszego usztywnienia można im machnąć małe zastrzały...

Dzieki za dokladna podpowiedz :) Mysle ze moze 1 wariant bedzie najlepszy i mniej masy dobawie do przyczepki,akurat mam takiego profilu :roll:

a jak moje podlaczenie,nic nie popsuje w hydraulice ?

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 13 kwie 2016, 08:55

k_sit pisze:Faktycznie można było tak zastosować lub wstawić paski blachy pomiędzy profile. Ewentualnie zastosować zamiast tej ramy blachę wygięta w 2/3 zamkniętego C coś sposobie jak ramy przyczep z przetłoczeniami.
To moze taka blache na 3 mm dam na wzmocnienie tych profili,jako zastrzaly bedzie.

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2574
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Kubota B1902

Post autor: marekspectra » 13 kwie 2016, 21:23

Podpisuje się pod tym co napisał Zbyszek - nic dodać nic ująć, dzięki.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 14 kwie 2016, 07:07

marekspectra pisze:Podpisuje się pod tym co napisał Zbyszek - nic dodać nic ująć, dzięki.

Tak i wspawam te profile jak w pierwszym wariancie,mysle ze dzisiaj uda sie wiec zrobie zdjecia. Przyczepa sie podnosi dosc szybko, ale opuszcza sie to powoli,wiec jeszcze zastanawiam sie czy dac drugie wyjscie na silownik.

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Kubota B1902

Post autor: emek650 » 14 kwie 2016, 08:23

inne wyjscie glebogryzarki nie jest nigdzie podlaczone a cisnienie to cisnie

Myślę że wystarczy powyższe wyjście połączyć do powrotu do skrzyni i będzie opuszczał szybciej.

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 14 kwie 2016, 08:53

emek650 pisze:
inne wyjscie glebogryzarki nie jest nigdzie podlaczone a cisnienie to cisnie

Myślę że wystarczy powyższe wyjście połączyć do powrotu do skrzyni i będzie opuszczał szybciej.
No ale ja nie moge te wyjscie na stale podlaczyc, bo podlaczam do niego glebogryzarke i to regulacja jej wysokosci .Jezeli poprostu zrobic tak samo szybkozlacze,i na ten moment kiedy jest przyczepa,drugie wyjscie podlaczac do powrotu skrzyni.Nie chce sie robic pajeczyny z przewodami na przyczepie,ale jak nie bedzie dobrze to beda dwa....Jezeli nie bedzie padac deszcze to wyprobuje w dzialaniu przyczepe i wtedy bede wiedzial czy nie bedzie te opuszczanie za dlugo trwalo.

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Kubota B1902

Post autor: emek650 » 14 kwie 2016, 13:25

No ale ja nie moge te wyjscie na stale podlaczyc, bo podlaczam do niego glebogryzarke
Możesz dać przed szybkozłączem trójnik i zawór, z zaworu połączyć kawałkiem węża do skrzyni (nie musi być ciśnieniowy) i po otwarciu zaworu masz sterowanie kiprem a po zamknięciu unoszeniem glebogryzarki.

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 14 kwie 2016, 13:32

emek650 pisze:
No ale ja nie moge te wyjscie na stale podlaczyc, bo podlaczam do niego glebogryzarke
Możesz dać przed szybkozłączem trójnik i zawór, z zaworu połączyć kawałkiem węża do skrzyni (nie musi być ciśnieniowy) i po otwarciu zaworu masz sterowanie kiprem a po zamknięciu unoszeniem glebogryzarki.
A dlaczego tam nie moze byc cisnienia ? Teraz,kiedy pociagam dzwignie do dolu,kiper sie podnosi....kiedy puszczam dzwignie,ona wstaje w pozycje srodkowe i kiper stoi w gorze...kiedy pociagam dzwignie do przodu,kiper sie pomalu opuszcza,ale tym samym cisnienie dziala na inne (teraz zamkniete) wyjscie.Albo cos nie tak rozumiem....

ta hydraulika...... :lol:

ODPOWIEDZ