Kubota B1902

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 23 lut 2016, 15:39

Panowie,lepiej bez 'Wojny na forum" , :) jestem wdzieczny za Wasza pomoc i zrozumienie,bo z traktorami i hydraulika w zyciu nie mialem doczynienia,wiec przepraszam jezeli cos nie zrozumiem niechcacy,choc forum ten przeczytalem prawie caly od poczatku do konca.Jak chcialem robic, jak napisalem, ale okazuje sie ze zle myslalem....z podanego obrazka i jak napisal "Ksit" , zrozumialem tak, rozlaczamy rurke co idzie z pompy, podlaczamy do P , i przez N dalej po tej rurce co rozpilowalem, tylko przez tuleje,a T poprostu splyw do skrzyni....Tylko "tuleja cicnieniowa" potrzebuje jakiejs regulacji ? Czy one sa wszystkie jednakowe ? Jakim sposobem ona "reguluje" cisnienie ? Poprostu jak czytalem na forum, ze N sluzy do szeregowego podlaczenia dodatkowego rozdzielacza,tez przez tuleje...

Poprostu jak czytalem rozna informacje, zdjecia i schematy w "google" o podlaczeniach rozdzielaczy, to bylo narysowane i napisane, ze P wejscie, T wyjscie, a N poprostu zostaje zablokowane....
Załączniki
rozdzielacz-hydrauliczny-trzysekcyjny.jpg
rozdzielacz-hydrauliczny-trzysekcyjny.jpg (185.01 KiB) Przejrzano 11242 razy

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Kubota B1902

Post autor: emek650 » 23 lut 2016, 17:11

to bylo narysowane i napisane, ze P wejscie, T wyjscie, a N poprostu zostaje zablokowane....
Tak jest jeżeli w układzie pracuje JEDEN rozdzielacz, w traktorku dokładasz rozdzielacz jako drugi, więc musisz zapewnić ciśnienie w magistrali dla prawidłowej pracy tego oryginalnego, dlatego trzeba tuleję ciśnieniową (nie jest regulowana, wkręcasz do oporu i już), jej działanie polega na tym że wchodzi "głębiej" w rozdzielcz i "łapie" olej z części wysokociśnieniowej.Natomiast wyjście T nie jest przystosowane do pracy z wysokim ciśnieniem, tam może być tylko "spływ" oleju, jeżeli czytałeś dział hydraulika, to kol. Petra opisał awarię rozdzielacza spowodowaną wysokim ciśnieniem na T.

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 23 lut 2016, 18:50

emek650 pisze:
to bylo narysowane i napisane, ze P wejscie, T wyjscie, a N poprostu zostaje zablokowane....
Tak jest jeżeli w układzie pracuje JEDEN rozdzielacz, w traktorku dokładasz rozdzielacz jako drugi, więc musisz zapewnić ciśnienie w magistrali dla prawidłowej pracy tego oryginalnego, dlatego trzeba tuleję ciśnieniową (nie jest regulowana, wkręcasz do oporu i już), jej działanie polega na tym że wchodzi "głębiej" w rozdzielcz i "łapie" olej z części wysokociśnieniowej.Natomiast wyjście T nie jest przystosowane do pracy z wysokim ciśnieniem, tam może być tylko "spływ" oleju, jeżeli czytałeś dział hydraulika, to kol. Petra opisał awarię rozdzielacza spowodowaną wysokim ciśnieniem na T.

Super,teraz wszystko dokladnie zrozumialem :) Dzieki wszystkim za info i pomoc :) Teraz tylko rozmyslam nad tym jak to najlepiej rozwiazac..

"Po przyczepce w planach jest Ladowacz czolowy i plug do sniegu,wiec tak sobie pomyslalem...Ze np. kiedy bede korzystal z przyczepy do wozenia ziemi, i ladowal ladowaczem, to bede ciagle musial przestawiac szybkozlacza ? Jezeli bedzie podlaczony plug do sniegu, to z przyczepy nie bede korzystal, ale jak ladowacz i przyczepka razem ty mysle ze bedzie problem....Patrzalem filmiki "K_sit'a" ,cos zrozumialem ze mozna by postawic trojniki i przekrywac na ten moment niepotrzebne zlacza, lub podlaczyc przyczepke wogole pod istniejace wyjscia w Kubocie,tylko ktore ? wtedy rozdzielacz dodatkowy zostawic pod TUR i Plug ? Co mozna teraz wymyslec zeby pozniej bylo mniej problemow ? Zalaczam zdjecia, Dzisiaj szukalem na roznych forach informacji,to ta dzwigienka na zdjeciu,odlacza tylni TUZ i puszcza olej przez inne zlacza, tylko przez ktore pytanie....tego nie znalazlem :oops: Kiedy korzystam z przyczepy, to nie bede korzystal z tylnego Tuz'z, wiec dzwignie przestawilem i laduje sobie Tur'em....no tak mysle....
Załączniki
DSCF9270.jpg
DSCF9270.jpg (57.65 KiB) Przejrzano 11212 razy
DSCF9266.jpg
DSCF9266.jpg (36.55 KiB) Przejrzano 11212 razy
DSCF9265.jpg
DSCF9265.jpg (49.58 KiB) Przejrzano 11212 razy

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Kubota B1902

Post autor: emek650 » 23 lut 2016, 19:15

kiedy bede korzystal z przyczepy do wozenia ziemi, i ladowal ladowaczem, to bede ciagle musial przestawiac szybkozlacza
Można zrobić "na bogato" czyli jedna sekcja więcej, jeżeli tur bez "krokodyla" to trzy sekcje starczą, dwie do tura i jedna na tył do kipra i jest niezależnie.

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 23 lut 2016, 19:37

emek650 pisze:
kiedy bede korzystal z przyczepy do wozenia ziemi, i ladowal ladowaczem, to bede ciagle musial przestawiac szybkozlacza
Można zrobić "na bogato" czyli jedna sekcja więcej, jeżeli tur bez "krokodyla" to trzy sekcje starczą, dwie do tura i jedna na tył do kipra i jest niezależnie.

Jezeli tak to mozna, tylko ze ja juz mam 2 sekcyjny rozdzielacz....

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Kubota B1902

Post autor: k_sit » 23 lut 2016, 19:42

Nikt jeszcze nie chwalił się podłączeniem przez przesterowanie tej dźwigni. Wnioskuje że należy w korki wkręci krućce ,a sterowanie odbywa się za pomocą dźwigni podnośnika. Miałbym prośbę o wykonanie zdjęcia z większej perspektywy . W moim Kubusiu nie ma takowej dźwigni za to mam rozdzielacz elektryczny . Któryś z chłopaków ma wyjścia na glebogryzarki z sterowaniem ręcznym. Może jak by wykonał fotki z przebiegu trasy rurek coś by się wyjaśniło.
Ja swego czasu wykorzystywałem wyjście od siłownik na tuz jak go nie miałem, wtedy sterowałem pokrętkami przechyłu by kipować z przyczepki.

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Kubota B1902

Post autor: emek650 » 23 lut 2016, 20:46

Jezeli tak to mozna, tylko ze ja juz mam 2 sekcyjny rozdzielacz....
Zawsze można dołożyć jeszcze jeden (jednosekcyjny do nurnika), lub kombinować na zaworach, ale to bez sensu, bo koszt zaworów porównywalny z rozdzielaczem 1-sekc.
chyba że coś wykombinujesz na tej dźwigni, tu nie pomogę bo kuboty nie znam.

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2574
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Kubota B1902

Post autor: marekspectra » 28 lut 2016, 22:24

Obrazek



Obrazek
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Kubota B1902

Post autor: emek650 » 29 lut 2016, 07:18

Ciekawa przyczepka z "układem kierowniczym".
Przy większym obciążeniu przyczepki siłownik musi mieć całkiem solidny udźwig żeby otworzyć takie nożyce, za to niewielki wysuw.

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 12 kwie 2016, 08:28

Witajcie :)

Po wakacyjnej przerwie,wracam do skonczenia przyczepki.Wiec juz wszystko podlaczylem,dziala, tylko mam kilka zastrzezen i mysle jak je rozwiazac...
Na zdjeciu ktore jest poznaczone czerwonym "paskiem",na tej linii od osi i do dyszla,czuje sie "amortyzacje" na wygiecie,lub "sprezynowanie", niewiem jak to dokladnie wytlumaczyc....Jak i pod jakim katem to najlepiej wzmocnic ? Tyl przyczepki, tzn rama jest za osia poloczona na wszystkie strony jak widac, a przod nie za bardzo....

Silownik podlaczylem do wyjscia glebogryzarki i dziala.On jest podlaczony do podejmowania, a opuszcza sie samodzielnie.Czy nic zlego nie stanie sie,ze nie jest podlaczone inne wyjscie ? Tzn dzwignie glebogryzarki ciagne do dolu i podnosi,a jak dzwignia w druga strone,to powoli opuszcza sie,ale inne wyjscie glebogryzarki nie jest nigdzie podlaczone a cisnienie to cisnie.....Czu jest potrzeba podlaczenia innego wyjscia do silownika,czy moze pozostac tak jak jest ?

Pozdrawiam
Załączniki
DSCF9828.jpg
DSCF9828.jpg (56.51 KiB) Przejrzano 10974 razy
DSCF9827.jpg
DSCF9827.jpg (190.21 KiB) Przejrzano 10974 razy
DSCF9826.jpg
DSCF9826.jpg (169.18 KiB) Przejrzano 10974 razy
DSCF9825.jpg
DSCF9825.jpg (142.99 KiB) Przejrzano 10974 razy
DSCF9824.jpg
DSCF9824.jpg (159.33 KiB) Przejrzano 10974 razy

ODPOWIEDZ