Ogłoszenie testowe o nowościach. Więcej informacji wkrótce.

Kubota B1902

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 20 lut 2016, 21:40

Mysle ze podniose pake wyzej i silownik zamontuje za osia od strony z tylu,i zrobie zastrzaly do ramy.Bedzie wiekszy kat i wystarczy wysuwu zeby paka mocno odchylila sie.Dzisiaj tak wszystko "przymierzylem" musi byc dobrze :) Czerwonym zaznaczylem jak bedzie zlozony, a niebieskim jak wysuniety.

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Kubota B1902

Post autor: toku74 » 20 lut 2016, 23:16

Tu ni echodzi o to z której strony /nasze przyczepki są małej ładowności/ ale o kąt startowy siłownika.

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Kubota B1902

Post autor: Szam » 20 lut 2016, 23:36

Nie tylko, punkt przyłożenia siły ma takie samo znaczenie. Oś obrotu skrzyni jest przy tylnej burcie, więc im dalej od tej osi będziemy podnosili, tym mniejszej siły będzie trzeba. Obrazowo, to tak jak z taczką.

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Kubota B1902

Post autor: toku74 » 21 lut 2016, 09:37

Tak, ale startując bardziej prostopadle siłownik będzie miał łatwiej.

zbYszek
Posty: 441
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:27
Lokalizacja: gmina Kluki :)

Re: Kubota B1902

Post autor: zbYszek » 21 lut 2016, 11:12

Toć o tym pisałem wcześniej - kąt podnośnika, ramię siły - funkcja tych zmiennych daje nam ostateczny wynik.
Do Cadi:
Jakie masz wymiary tej przyczepki? Co chcesz na niej wozić i wywracać? Jakie wymiary liniowe siłownika (schowany i max wysunięty)?
Pomysł masz dobry ale przesadzasz z tym odsunięciem za oś - Lepiej będzie dać przed osią.
Dawaj wymiary - zaraz liczymy i rysujemy. Szam pewnie też się przyłoży i pewnie ktoś jeszcze. Wtedy skonfrontujemy nasz wyniki i będziesz mógł wybrać najlepsze dla Ciebie rozwiązanie - zgodnie z unijnymi (i zdroworozsądkowymi) procedurami :)
Dawaj te wymiary! :)
--
pozdrrrawiam!
zbYszek http://www.zbychewka.pl

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 21 lut 2016, 12:51

zbYszek pisze:Toć o tym pisałem wcześniej - kąt podnośnika, ramię siły - funkcja tych zmiennych daje nam ostateczny wynik.
Do Cadi:
Jakie masz wymiary tej przyczepki? Co chcesz na niej wozić i wywracać? Jakie wymiary liniowe siłownika (schowany i max wysunięty)?
Pomysł masz dobry ale przesadzasz z tym odsunięciem za oś - Lepiej będzie dać przed osią.
Dawaj wymiary - zaraz liczymy i rysujemy. Szam pewnie też się przyłoży i pewnie ktoś jeszcze. Wtedy skonfrontujemy nasz wyniki i będziesz mógł wybrać najlepsze dla Ciebie rozwiązanie - zgodnie z unijnymi (i zdroworozsądkowymi) procedurami :)
Dawaj te wymiary! :)
Wymiary juz pisalem sa takie :) A chce wozic zwir, piasek,grunt tzn ziemie, kamienie, drzewo, ale przyczepki nie bede przeladowylal na max'a, bede jezdzil w promieniu 500 m, wiec lepiej dwa razy pojechac niz cos polamac :roll:


""" Przyczepa (paka) Dlugosc 206 cm, szerokosc 110 cm, 122 cm od przodu ramy do osi przyczepy.Od gory osi do dolu paki (poczatku paki) 23 cm.Teraz silownik : Dlugosc 66 cm, od srodkow tych otworow do jego mocowania , a wyjezdza na 40 cm, srednica calego 73 mm, srodek 63 mm i tlok 32 mm.""

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Kubota B1902

Post autor: Szam » 21 lut 2016, 18:22

Załączam wzory i rys.do obliczeń. Mam nadzieje, że nie ma pomyłki. W razie błędu proszę o poprawki

Obrazek

zbYszek
Posty: 441
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:27
Lokalizacja: gmina Kluki :)

Re: Kubota B1902

Post autor: zbYszek » 21 lut 2016, 18:29

Oki. Dzięki za powtórzenie wymiarów (musiałem wcześniej pominąć i zapomnieć).
Szam jak zwykle niezawodny. Ja się zaraz wezmę - nie obiecuję, że dzisiaj będą wyniki, a nawet obiecuję, że nie będą dziś... :)
--
pozdrrrawiam!
zbYszek http://www.zbychewka.pl

zbYszek
Posty: 441
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:27
Lokalizacja: gmina Kluki :)

Re: Kubota B1902

Post autor: zbYszek » 21 lut 2016, 19:31

Pierwsze założenia:
Gabaryty skrzyni ładunkowej: 2x1,1x0,4
Gdzie 2 to jest długość skrzyni, 1,1 to jest szerokość skrzyni, 0,4 to jest wysokość burty skrzyni (przyjąłem na oko ze zdjęć w proporcji do podanych innych wymiarów). To wszystko w metrach oczywiście.
Daje nam to objętość ładunku=0,88m^3
Sięgam na półkę po poradnik techniczny kierownika budowy i odczytuję z odpowiedniej tabeli gęstość piasku i żwiru. Wychodzi mi 1,7...1,8t/m^3. [ton na metr sześcienny]
Obliczam siłę [masę] ładunku w postaci piasku nasypanego równo z burtami na całą skrzynię:
0,88x1,8=1,548t=~1,6t. (swoją drogą fiu, fiu!... nie zdajemy sobie sprawy, jak wielką masę przewozimy na naszych małych lekkich przyczepkach samochodowych. Ci, którzy wożą piasek/żwir oczywiście) ;)
Dla ścisłości:
1. Postanawiam nie bawić się w przeliczanie jednostek (na razie) i będę operował przybliżonymi wartościami sił w kilogramach.
2. Przyjmuję siłę podnośnika = 2t = 2000kg (nie wnikam w ciśnienie układu hydrauliki, nie liczę pól tłoków itepe - bazuję na danych podanych przez Cadiego = 3000...5000kg odpowiednio je umniejszając)
3. Rysuję sobie prosty układ sił działających na belkę obrotową (odpowiednik podłogi skrzyni ładunkowej)
4. Wkurzam się, że nie mam na tym kompie autocada, który umożliwiłby mi szybkie naszkicowanie i przedstawienie szanownemu gremium mojej wizji obecnej sytuacji. A przede wszystkim ustalenie/odczytanie odpowiednich kątów niezbędnych do właściwego przeprowadzenia obliczeń.
CDN (ale już możecie zacząć polemizować) :)
--
pozdrrrawiam!
zbYszek http://www.zbychewka.pl

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Kubota B1902

Post autor: Szam » 21 lut 2016, 20:19

Nie ma z czym polemizować, dobrze idzie :D . Chociaż siłę podnośnika warto policzyć. Ja stary model jestem, i w szkole projekty liczyliśmy jeszcze na suwakach logarytmicznych. Kalkulatorów wtedy nie było, autocad był i owszem - ołówek i gumka :D

ODPOWIEDZ