Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Awatar użytkownika
RobFra
Posty: 528
Rejestracja: 31 maja 2014, 21:26
Lokalizacja: Białystok

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Post autor: RobFra » 21 lut 2016, 09:23

Zgadza się Piotrze. Nie w każdym jest możliwe obrócenie zwolnic więc dla poprawy stabilności, albo dystanse, albo obniżenie środka ciężkości. I nie chodzi o prześwit i uprawy w międzyrzędziach (odp. dla marks_s).
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Post autor: toku74 » 21 lut 2016, 09:41

RobFra pisze:
toku74 pisze:Ku źwa. Wywaliło mi posta z całym elaboratem na temat bezsensowności tego pytania. A tam............du.a. Streszczę
do tego: pamiętacie Białoruśki i pytanie za dzieciaka: jak to możliweże taka kopara na takich cienkich ośkach jedzie... Gimbaza nie skuma, ale uważam temat za mało .... interesujący i bez sensu. Skoro zrobili , to tak ma być i tyle. działa, nie psuje się i z tym akurat problemów żadnych nie spotkałem to po co ciągnąć temat.
Inna sprawa to prześwit, ale to nie chodzi o grubość "prętów".
Może dla Ciebie pytanie jest mało interesujące. Poczytałbym ten elaborat :o
Białoruśki "jeździły" na cienkich ośkach. Nie miały udarowych obciążeń. Japończyk zaprojektował traktorki na pole ryżowe czyli jak Białoruśki. A ja mam inne pole i inne warunki i dmucham na zimne. Wytrzymałość osi na pewno będzie OK, ale wytrzymałość korpusu już niekoniecznie.

O prześwicie czy zwolnicach proponuję założyć (wyciąć na?) osobny temat co kogo interesuje bo będzie łatwiej znaleźć.
Oś ok, korpus też wytrzyma. W tego typu rozwiązaniu naszybciej posypią się łożyska. Nawet mały luz będzie powodował znaczny luż na kole. Przerabiam to w swoim złamasku po pracy z turem. U mniue wszystkie osie są w ten sposób zrobione.

mrks_s
Posty: 42
Rejestracja: 14 lut 2015, 13:03
Lokalizacja: k. Konina

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Post autor: mrks_s » 21 lut 2016, 14:25

RobFra pisze:Zgadza się Piotrze. Nie w każdym jest możliwe obrócenie zwolnic więc dla poprawy stabilności, albo dystanse, albo obniżenie środka ciężkości. I nie chodzi o prześwit i uprawy w międzyrzędziach (odp. dla marks_s).
Dzięki za info. Zaczynam łapać niuanse
A co z prześwit... warto się przejmować.?
Marko
Yanmar FF205, zespół uprawowy, gelbka, pług ...

ODPOWIEDZ