Ogłoszenie testowe o nowościach. Więcej informacji wkrótce.

Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Awatar użytkownika
hazi_k
Posty: 313
Rejestracja: 21 cze 2014, 10:42
Lokalizacja: wielkopolska/okolice Piły

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Post autor: hazi_k » 20 lut 2016, 19:06

Mój Yanmar jest na zwolnicach i stoi na tyle wysoko że nie ma problemu z przejazdami aby coś mogło zahaczyć od spodu. Nie wiem jak z regulacją wysokości za pomocą zwolnic - musiał by się wypowiedzieć ktoś bardziej biegły w tym temacie.
Pozdrawiam,
Krzysiek

Yanmar F165 4WD + glebogryzarka Yanmar RSA1305
https://malytraktor.pl/forum/viewtop ... f=47&t=921

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1758
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Post autor: k_sit » 20 lut 2016, 19:34

Przy zwolnicach jest możliwość regulacji skokowej o rozstaw otworów . Można płodności i opuszczać a także zmieniać odległość między osiami .

mrks_s
Posty: 42
Rejestracja: 14 lut 2015, 13:03
Lokalizacja: k. Konina

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Post autor: mrks_s » 20 lut 2016, 20:31

Dzięki za informacje, .. poszukuje traktorka do ~750- 800kg ale z drugiej strony stosunkowo mocnego 17KM powyżej,
widziałem już kilka model z rozwiązaniami bez zwolnic przy kołach i wnioskuje że generalnie
nie ma to znaczenia czy jednak warto na to zwrócić uwagę ...?
Yanmar FF205, zespół uprawowy, gelbka, pług ...

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Post autor: piotrbpm » 20 lut 2016, 20:40

Możliwość regulowania wysokością zaobserwowałem tylko w jednym typie Yanmara 888 kwadrat .W żadnym innym nie widziałem przykałd taki Np F215 ma zwolnice ale absolutnie nie ma możliwości regulacji wysokości na zwolnicach .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
RobFra
Posty: 528
Rejestracja: 31 maja 2014, 21:26
Lokalizacja: Białystok

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Post autor: RobFra » 20 lut 2016, 21:05

Można odkręcić całą zwolnicę z osią od korpusu i tam obrócić o rozstaw śrub. Tylko to będzie kilkadziesiąt stopni. Można dorobić otwory pod zmianę kąta zwolnicy tylko będzie kłopot z uszczelnieniem.
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert

mrks_s
Posty: 42
Rejestracja: 14 lut 2015, 13:03
Lokalizacja: k. Konina

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Post autor: mrks_s » 20 lut 2016, 21:21

z pewnością praktyka to i tak zweryfikuje, ale jaki prześwit można uznać za rozsądny i wystarczający..?
np. w nowych Kubotach prześwit wydaje się minimalny 270mm (B1820) do upraw w ogrodzie może być mało...
Marko
Yanmar FF205, zespół uprawowy, gelbka, pług ...

jfry
Posty: 137
Rejestracja: 04 paź 2014, 21:20

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Post autor: jfry » 20 lut 2016, 22:14

Yanmar ma wersję ze zmienną wysokością np. taki: http://olx.pl/oferta/mini-traktorek-yan ... 8cb307e45d

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Post autor: toku74 » 20 lut 2016, 23:06

Ku źwa. Wywaliło mi posta z całym elaboratem na temat bezsensowności tego pytania. A tam............du.a. Streszczę
do tego: pamiętacie Białoruśki i pytanie za dzieciaka: jak to możliweże taka kopara na takich cienkich ośkach jedzie... Gimbaza nie skuma, ale uważam temat za mało .... interesujący i bez sensu. Skoro zrobili , to tak ma być i tyle. działa, nie psuje się i z tym akurat problemów żadnych nie spotkałem to po co ciągnąć temat.
Inna sprawa to prześwit, ale to nie chodzi o grubość "prętów".

Awatar użytkownika
RobFra
Posty: 528
Rejestracja: 31 maja 2014, 21:26
Lokalizacja: Białystok

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Post autor: RobFra » 21 lut 2016, 08:08

toku74 pisze:Ku źwa. Wywaliło mi posta z całym elaboratem na temat bezsensowności tego pytania. A tam............du.a. Streszczę
do tego: pamiętacie Białoruśki i pytanie za dzieciaka: jak to możliweże taka kopara na takich cienkich ośkach jedzie... Gimbaza nie skuma, ale uważam temat za mało .... interesujący i bez sensu. Skoro zrobili , to tak ma być i tyle. działa, nie psuje się i z tym akurat problemów żadnych nie spotkałem to po co ciągnąć temat.
Inna sprawa to prześwit, ale to nie chodzi o grubość "prętów".
Może dla Ciebie pytanie jest mało interesujące. Poczytałbym ten elaborat :o
Białoruśki "jeździły" na cienkich ośkach. Nie miały udarowych obciążeń. Japończyk zaprojektował traktorki na pole ryżowe czyli jak Białoruśki. A ja mam inne pole i inne warunki i dmucham na zimne. Wytrzymałość osi na pewno będzie OK, ale wytrzymałość korpusu już niekoniecznie.

O prześwicie czy zwolnicach proponuję założyć (wyciąć na?) osobny temat co kogo interesuje bo będzie łatwiej znaleźć.
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

Post autor: piotrbpm » 21 lut 2016, 08:55

RobFra pisze:Można odkręcić całą zwolnicę z osią od korpusu i tam obrócić o rozstaw śrub. Tylko to będzie kilkadziesiąt stopni. Można dorobić otwory pod zmianę kąta zwolnicy tylko będzie kłopot z uszczelnieniem.
Jest znikoma ilość modeli żeby taki proceder przeprowadzić ,co z tego że masz zwolnice jak przy wejściu do korpusu masz jajko a nie okrąg i nie da się obrócić o kąt .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

ODPOWIEDZ