Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Jestem na etapie poszukiwania małego traktorka. Tak 12-15km. Jak zauważyłem mają one tylną oś na długich prętach wychodzących z korpusu. Np. jak poniżej:
Jak widać z wąskiego korpusu wychodzi do koła ośka (może i gruba), ale odcinek na zewnątrz jest dużo dłuższy niż wewnątrz korpusu.
Jaką to będzie miało wytrzymałość? Np. podczas orki. Zamierzam na moich piaskach ciągać pług konny 2 skibowy 2x25cm. Mała górka więc daję najszerszy rozstaw kół, aby zwiększyć stabilność (zaleta tych osi, że można mieć płynną regulację rozstawu kół). No i podczas orki pług trafia na kamień lub korzeń. I co? Wyrywa oś z korpusu? Co sądzicie?
Niestety dopiero większe traktorki mają solidniejsze rozwiązania jak np. zwolnice:
Jak widać z wąskiego korpusu wychodzi do koła ośka (może i gruba), ale odcinek na zewnątrz jest dużo dłuższy niż wewnątrz korpusu.
Jaką to będzie miało wytrzymałość? Np. podczas orki. Zamierzam na moich piaskach ciągać pług konny 2 skibowy 2x25cm. Mała górka więc daję najszerszy rozstaw kół, aby zwiększyć stabilność (zaleta tych osi, że można mieć płynną regulację rozstawu kół). No i podczas orki pług trafia na kamień lub korzeń. I co? Wyrywa oś z korpusu? Co sądzicie?
Niestety dopiero większe traktorki mają solidniejsze rozwiązania jak np. zwolnice:
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert
Robert
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Bo ja wiem.
Popatrz Marka Kubota L-22 też jest na tych półosiach a przecież jest to traktor typowo rolniczy i u Marka nie ma tak łatwo.
Popatrz Marka Kubota L-22 też jest na tych półosiach a przecież jest to traktor typowo rolniczy i u Marka nie ma tak łatwo.
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Za mała moc by uszkodzić w jakikolwiek sposób ten mechanizm. Jak trafisz przy orce na coś twardego to albo się zakopiesz albo silnik zgaśnie...
Moja GL ma takie rozwiązanie i wszystko jest ok.
Moja GL ma takie rozwiązanie i wszystko jest ok.
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Kubota L 5040 - czyli 50KM traktorek... też takie ma rozwiązanie.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
No toście mnie uspokoili. Idą zmiany, idą zmiany
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert
Robert
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
no to chwal się masz już czy masz na razie na oku ??
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Na oku jak na razie. Jak będę miał to się pochwalę. Na razie były długie poszukiwania i precyzowanie potrzeb oraz możliwości $.
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert
Robert
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
pytanie o to samo ale...
co dają zwolnice lub co się traci w wypadku rozwiązania na "prętach"...?
pewnie traktorek będzie nieco lżejszy..?
czy można regulować w japońskich malcach prześwit ...?
Marko
co dają zwolnice lub co się traci w wypadku rozwiązania na "prętach"...?
pewnie traktorek będzie nieco lżejszy..?
czy można regulować w japońskich malcach prześwit ...?
Marko
Yanmar FF205, zespół uprawowy, gelbka, pług ...
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Zwolnice dają to, że ostateczne zwiększenie momentu obrotowego następuje na samym końcu łańcucha napędowego. Dzięki temu wszystkie wcześniejsze przekładnie (reduktor, skrzynia biegów) mogą pracować na wyższych obrotach za to mniejszym momencie obrotowym.
Dzięki temu można je zrobić gabarytowo mniejsze - zużywając mniej materiału, uzyskując lżejszą i bardziej zwartą konstrukcję.
Z kolei zwolnice mogą być na zewnątrz (przy kołach) jak i wewnątrz skrzyni biegów/przekładni głównej - wtedy mogą być niewidoczne dla obserwatora z zewnątrz. ;)
Dzięki temu można je zrobić gabarytowo mniejsze - zużywając mniej materiału, uzyskując lżejszą i bardziej zwartą konstrukcję.
Z kolei zwolnice mogą być na zewnątrz (przy kołach) jak i wewnątrz skrzyni biegów/przekładni głównej - wtedy mogą być niewidoczne dla obserwatora z zewnątrz. ;)
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
A jak jest z regulacją prześwitu jest to jakiś problem w tych malcach..
np. orka lub podorywka po żniwach na polu z pozostałościami po zbiorach..
...
np. orka lub podorywka po żniwach na polu z pozostałościami po zbiorach..
...
Yanmar FF205, zespół uprawowy, gelbka, pług ...